Senaste nytt

Qatar planerar att lansera Auckland, Nye Zealand och Santiago, Chile

Homer

Medlem
Uppgiften kommer från en intervju med chefen Al Baker.

In a bid to offset the impact, Qatar Air will add ultra- long haul routes with new flights to Chile’s capital Santiago and Auckland in New Zealand using Boeing’s 777-LR aircraft. The airline will also deploy Airbus A350s on more routes this year including Phuket, Marrakesh and Lisbon, Al Baker said.

Qatar Airways chief eyes more airline investments in 2016 - Transport - ArabianBusiness.com
 

FFlash

Medlem
Mycket välkomna rutter. Om de bara startade flyg till HEL också, då skulle mina alternativ till söder vara klart bättre. Men nej Finnair har monopol som inte går att stryka
 

Homer

Medlem
Det måste innebära iaf14-16 timmar i luften? Huvaligen, knappt business räcker i det läget :eek:

16 timmar är ju perfekt! (om det handlar om nonstop vilket vi inte vet ännu)

Arbetarrörelsens paroll vid tidigt 1900 tal: 8 timmars arbete, 8 timmars fritid och 8 timmars sömn.
Så, arbete och sömn är fixat när man kommer fram, utvilad för fritid ;)

Alternativt om man är religiös
I Bibeln och den judiska motsvarigheten står det att människan ska arbeta 8 timmar, ägna 8 timmar till att be till gud och sen sova i 8 timmar.
 

flum

Medlem
16 timmar är ju perfekt! (om det handlar om nonstop vilket vi inte vet ännu)

Arbetarrörelsens paroll vid tidigt 1900 tal: 8 timmars arbete, 8 timmars fritid och 8 timmars sömn.
Så, arbete och sömn är fixat när man kommer fram, utvilad för fritid ;)

Alternativt om man är religiös
I Bibeln och den judiska motsvarigheten står det att människan ska arbeta 8 timmar, ägna 8 timmar till att be till gud och sen sova i 8 timmar.
Om man sitter i Economy kommer nog tiden då man ber till Gud lätt överstiga 8 timmar:p:p
 

Homer

Medlem
  • Gilla
Reactions: Gus

Smuffe

Medlem
Då kommer det bli trevligt och intressanta samtal som man kan ha med honom när han numera kommer flänga kors och tvärs i Economy,,,
Jo, tjena! Han flög garanterat i Economy till Auckland men frågan är om han satt där hela resan eller om han satte sig och gjorde ett presstunt innan han gick längst fram igen?
Det luktar reklamkampanj lång väg och jag kan satsa min ena arm och mitt ena ben samt nästa Power Ball jackpot å att han inte klev ombord, satte sig i ett mittensäte i Eco, fyllde resten av kabinen till max och hade kvar sin plats under resten av flighten.
Det var ju som sagt en testflygning som ej var i trafik. :rolleyes:
 
Toppen