Senaste nytt

EuroBonus-medlemskort

Jag har också idag fått problem med det jag kallar Eurobonus plastkortet - som tidigare var ett vanligt kort med magnetremsa men som från och med igår är utfärdat med chip. Provade idag på Preem och mitt nya kort fungerar inte som bonuskort utan får köra med mitt gamla silverkort. Se bifogade bilder. Har skickat frågan till kundtjänst så vi får se vad svaret blir. Någon annan som upplevt samma problem? image1.png image2.png
 
Jag har haft samma problem. Och tyvärr blev jag så exalterat av mitt nya guldkort att jag snabbt kasserade mitt silver, för att sedan upptäcka mitt fatala misstag vid Preem-pumpen. Efter flera mejl fram och tillbaka till kundtjänst fick jag förklarat att det gick att få ett kort utan chip och att det var beställt. Detta var dock innan jul och det har ännu inte dykt upp, så jag börjar starkt misstänka att det inte blir något nytt kort. För att dubbeldippa Preem använder jag numera hustruns gamla kort utan chip och får sedan poängen via familjekontot.
 

Brandten

Medlem
Fick mitt EBG kort idag som har chip, remsa, NFC och något annat (rev?).
1) Vid Preem, kan jag väl bara dra kortet med magnetremsan för poängen och sedan betala med mitt Elite kort?
2) På baksidan av EBG kortet så är det MasterCard loggan. Är det ett MasterCard också eller är det bara de som tillhandahåller TravelCash funktionen (som jag antar laddas på samma kort?)
 

olo

Medlem
1) Vid Preem, kan jag väl bara dra kortet med magnetremsan för poängen och sedan betala med mitt Elite kort?
Det borde fungera på en bemannad mack.
2) På baksidan av EBG kortet så är det MasterCard loggan. Är det ett MasterCard också eller är det bara de som tillhandahåller TravelCash funktionen (som jag antar laddas på samma kort?)
Det är ett TravelCash, som är kopplad till MasterCards nät.
 

Layzedad

Medlem
Åter ett fall av "Kundtjänst har inte koll".

På Preem drar du först medlemskortet (det du beställt) sen betalar du med Amex el. mot. som ger dig poäng. Du är på helt rätt väg!
Jag följde instruktionen på Preems hemsida och kopplade ihop det kreditkort jag använder (i mitt fall Amex Premium men det ska fungera med valfritt kort) med mitt Eurobonusnummer hos Preem och då funkar det SAS EuroBonus - Preem.se
 

mha321

Medlem
Så länge man inte har slängt det gamla kortet borde det väl fortsatt fungera? Tror inte utgångsdatum finns med på magnetremsan, och det är ju samma nummer i övrigt. Någon som provat?
 
Så länge man inte har slängt det gamla kortet borde det väl fortsatt fungera? Tror inte utgångsdatum finns med på magnetremsan, och det är ju samma nummer i övrigt. Någon som provat?

Mitt gamla kort (silver) funkar fortfarande, men osäker på vad som sker i februari. Hoppas att du har rätt för mitt kort går ut 02/16
 
Toppen