Senaste nytt

Letar struliga biljetter till Bangladesh

Brandten

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (ARN).
  • Var är din destination? Dhaka (DAC).
  • När vill/behöver du resa ut? 2st 18/2 (kväll) eller 19/2 (morgon) + 1st 22/2 (efter 19) eller 23/2 (morgon).
  • När vill/behöver du komma hem? 1st senast 23/2 kl0800 + 2st senast 26/2 kl0700.
  • Hur länge vill du vara borta? 1st 3-4 nätter + 1st 6-7 nätter + 1st 2-3 nätter.
  • Hur många personer som skall resa? 3st (person 1+2 ner, person 2 hem och person 3 ner sedan person 2+3 hem).
  • I vilken kabinklass? Ekonomi ner och eventuellt business hem för 2st.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst *A men spelar inte så stor roll. Kul att testa något nytt.
  • Vad är din budget? (per person) 10000kr för ekonomi eller 20000kr för business (dock bara ena vägen som sagt).
  • Vad är det viktigaste för dig? Relativt kort restid (under 24h).
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, förutom VIA-flygplatserna som krävs.

Jag vet inte ens hur eller vart jag ska börja leta efter dessa biljetter.
Vet inte om man någonstans kan boka ekonomi en väg och business en väg utan att boka 2st enkelbiljetter?
 

olo

Medlem
Enklaste sättet att börja är nog att du börjar med att svara på frågorna om avrese/ankomst per resenär, så blir det överblickbart. Enligt:

Resenär 1:
När vill/behöver du resa ut?
När vill/behöver du komma hem?
Hur länge vill du vara borta?

Resenär 2:
När vill/behöver du resa ut?
När vill/behöver du komma hem?
Hur länge vill du vara borta?

Resenär 3:
När vill/behöver du resa ut?
När vill/behöver du komma hem?
Hur länge vill du vara borta?


Så kanske vi kan hjälpa till.
 

Brandten

Medlem
Resenär 1:
När vill/behöver du resa ut? 18/2 (kväll) eller 19/2 (morgon)
När vill/behöver du komma hem? 22/2 (kväll) eller 23/2 (innan kl0800)
Hur länge vill du vara borta? 3-4 nätter

Resenär 2:
När vill/behöver du resa ut? 18/2 (kväll) eller 19/2 (morgon)
När vill/behöver du komma hem? 24/2 (kväll) eller 25/2 (morgon)
Hur länge vill du vara borta? 6-7 nätter

Resenär 3:
När vill/behöver du resa ut? 21-22/2 (kväll) eller 23/2 (morgon) (ska bara skriva på lite papper så gör inget att det blir kort tid på plats)
När vill/behöver du komma hem? 24/2 (kväll) eller 25/2 (morgon)
Hur länge vill du vara borta? 2-3 nätter
 

Brandten

Medlem
Ja de har vi flugit med tidigare och är väldigt nöjda. Kom på att TK gav så lite EB-poäng i ekonomiklass förra gången att det kanske skulle vara kul att strunta i EB-intjäningen och försöka bocka av lite nya flygbolag och/eller flygplatser på listan istället (nedan i fet text).

Kan därför tänka mig vilket av dessa alternativ som helst som är alla är väl inom budget (resenär 3). Kom gärna med inspel/för/nackdelar.
Har filtrerat sökningarna på runt 20h restid och max 7000kr enkel väg i ekonomi. Kan tänja något på tidsgränsen om det är något roligt att uppleva på vägen (så kul det nu kan bli i ekonomiklass) :)

EK - ARN-DXB-DAC
Nytt bolag och ny flygplats på listan.

TG - ARN-BKK-DAC
Tycker om Thai och kanske ger mer EB-poäng än TK i ekonomiklass?

AB/EY - ARN-TXL-AUH-DAC
Nytt bolag och ny flygplats på listan.

KL/EY - ARN-AMS-AUH-DAC
Nytt bolag på listan.

AF/9W - ARN-CDG-AUH-DAC
Nytt bolag och ny flygplats på listan men aningen för lång flygtid (23h).

AF/MU - ARN-CDG-KMG-DAC
Nytt bolag och ny flygplats på listan. Behövs Visum eller konstigheter för att mellanlanda i Kina?
 

olo

Medlem
Bäst pris om du vill hålla dig inom *A är nog Turkish. Då är det enda rimliga utresa 12:10, om du vill ha en kort restid, 12h20m.
Hemresa går 07:00 och ger en flygtid på 14h05m. Funkar det?

För resenär 2: Pris för Ekonomi 8300:- och för Business 18700:-. Ekonomi dit och Business hem kostar 13441:-
TK-DAC.png
Intjäning:
1374 (~1400) + 3708 (~3800) = 4200 miles
Q, 25% => 1050
J, 100% => 4200 Totalt: 5250
 
Last edited:

olo

Medlem
TG - ARN-BKK-DAC
Tycker om Thai och kanske ger mer EuroBonus-poäng än TK i ekonomiklass?
Thai i B-klass kostar 13581:- och ger (5200+1000)*2 = 12400 p. Avsvärt bättre intjäning.

Däremot verkar inte Thai tillåtade blandade kabinklasser, så då blir det ekonomi t&r. Framförallt inom din budget.
AB/EY - ARN-TXL-AUH-DAC
Nytt bolag och ny flygplats på listan.
Ta en weekend i Berlin om det är AirBerlin och TXL du vill uppleva. Inget ställe jag vill spendera en transfer på om jag inte måste...
 
Last edited:

Brandten

Medlem
Thai i B-klass kostar 13581:- och ger (5200+1000)*2 = 12400 p. Avsvärt bättre intjäning.
Vart sjutton hittar den det priset? Billigaste t/r jag hittar i business är ca 30000kr. Menade du enkel?

Ta en weekend i Berlin om det är AirBerlin och TXL du vill uppleva. Inget ställe jag vill spendera en transfer på om jag måste...
Det har jag tyvärr inte tid med den här gången, men kommer bli flera reser under året så why not.
 
Toppen