Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Emme

Medlem
Korrekt, det blir fel med zonerna. GOT-FRA-SIN-ICN-HKG skulle vara tillåtet.

En dum fråga som säkert står i 10 andra trådar här men alla verkar ju förstått det utom jag.
Om man vill boka en bonusresa (gärna med 2-4-1) och inte ringer till SAS, var kan man se detta på nätet? På SAS egen sida så kan man bara välja Utresa & Hemresa när man väljer bonusresa (samt hem från annan ort). Förstår de på kundtjänst kan hjälpa en med det men man vill ju vara lite förberedd innan det och kunna se vilka resor,tider och antal bonusplatser som finns :)
 

agehall

Medlem
Leta upp samma resa på ITA Matrix och kika på vad skatter och avgifter blir, dvs bortse från själva biljettkostnaden.
 

Emme

Medlem
ok så det är någon universal sida för flyg? Man hittar alltså en resa där sedan ringer man SAS/AMEX-bokningen. Ska kika på det :) Tack så mycket
 

agehall

Medlem
Nja, jag missförstod lite - jag tänkte att du ville se kostnaden, dvs skatter och avgifter. @Dr. Miles har skrivit guider om hur man söker bonusresor med tex Uniteds hemsida. Kika i den så ser du hur du hittar tillgängliga flighter.
 

Emme

Medlem
Ok får leta upp den guiden. Kasst av SAS att man måste använda ett annats flygbolags sida för att hitta bonusresor med SAS men det är väl en annan historia och bara att gilla läget ;)
 

frankw

Medlem
Jag sitter med en fin samling poäng för att inte vara affärsresande. Jag har även en 2-4-1 voucher och en resesugen fru. Men hur jag än letar awards på united och Expertflyer så stämmer det inte med Tallin när jag ringer dit. Jag hittar "Business Award/Upgrade" på Expertflyer och på United finns det "Business Saver Award". Men på det 10 föreslagna resorna jag ringt till Tallin om så har dom inte hittat någon enda.

Fråga, är det jag som är helt korkad och inte fattat något av det jag läst, eller är det Tallin som missförstår mig grovt och söker på andra sidan jordklotet?

Hjälp, vad är det för misstag vi nya gör som att vi inte kommer iväg med poängen?
 

MartinH

Medlem
Jag sitter med en fin samling poäng för att inte vara affärsresande. Jag har även en 2-4-1 voucher och en resesugen fru. Men hur jag än letar awards på united och Expertflyer så stämmer det inte med Tallin när jag ringer dit. Jag hittar "Business Award/Upgrade" på Expertflyer och på United finns det "Business Saver Award". Men på det 10 föreslagna resorna jag ringt till Tallin om så har dom inte hittat någon enda.

Fråga, är det jag som är helt korkad och inte fattat något av det jag läst, eller är det Tallin som missförstår mig grovt och söker på andra sidan jordklotet?

Hjälp, vad är det för misstag vi nya gör som att vi inte kommer iväg med poängen?
Kan du ge några exempel där du hittar tillgänglighet på United, men Tallinn inte hittar? Visst att det inte alltid stämmer, men 0 av 10 låter konstigt.
 

frankw

Medlem
Kan du ge några exempel där du hittar tillgänglighet på United, men Tallinn inte hittar? Visst att det inte alltid stämmer, men 0 av 10 låter konstigt.

Här är bara ett av alla exempel jag har ringt till vårat östra grannland om idag. Jag har även hittat diverse Lufthansa Award på Expertflyer men dom kunde inte Tallin se.

Skärmavbild 2016-01-18 kl. 18.25.23.png


Skärmavbild 2016-01-18 kl. 16.45.09.png
 

MartinH

Medlem
Här är bara ett av alla exempel jag har ringt till vårat östra grannland om idag. Jag har även hittat diverse Lufthansa Award på Expertflyer men dom kunde inte Tallin se.
Är det bara idag du har ringt? Denna plats finns ju på sas.se också, så då borde den finnas hos Tallinn?! Kanske nåt tillfälligt fel i Tallinn?
Boka upp den på sas.se och ring i morrn igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen