Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Olle A

Medlem
Som vanligt, bästa rummet, bästa utsikten, bästa välkomnandet. Pullman Dubai Creek Deira Center. Just nu ligger vi vid takpoolen och tittar samtidigt på starterna från DXB. Accor levererar som vanligt !
 
Pullman Montparnasse i Paris, bokat ett deluxe family room och fick mail innan där dom erbjöd mig en standby upgrade i händelse av tillgänglighet. Kommer till hotellet och riktigt stort och fräscht såndant är de många diskar för check in.

Får allt som man ska få, vouchers för drinkar, frukost och information om att vi kan beställa frukost till rummet utan extra kostnad. När vi kommer till uppgraderingen säger hon: Sorry sir we have no room avalible this weekend.

But I can see here that you can book the suite for this weekend so how come the you can do that and you dont have any room, sa jag.

Wait here sir, säger hon och försvinner iväg bort till supervisorn och så vips hade vi en deluxe suite.

Intressant att man ska behöva be en extra gång för de... Verkar uppenbarligen finnas men ändå får man inte de på en gång.

Dock reparera dom de bra med välkomstpresenten som bestod av ett doftljus.

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Voyageur

Medlem
Novotel New York Times Square. Bokat vanligt deluxe rum. Frågade om eventuell tidig check-in ett par veckor innan. Fick standardformulär A1 svar om tillgång och efterfrågan. Väl på plats, ingen tidig check-in, fullt hotell vilket är förståeligt. Skönaste syrliga new yorkern nånsin vid incheck som summerade det hela med att återvända vid 15 samt att ropa "next" direkt efter det.

Tillbaka vid 17, ingen upgrade men fick rum långt från hissen i alla fall. Inga drinkvouchers, dessa skulle anlända till rummet senare pga försening, det gjorde de runt 20 tiden.Bagaget kom aldrig upp, åkte ned och frågade efter 1h min vad som hänt. Kvinnan blev helt stum att bagaget fortfarande inte var på plats. 20 min senare äntligen på plats.

Rummet vi fick hade aircon sönder och pumpade ut 93F enbart. Efter mycket trixande, ned till reception och fråga om de kunde hjälpa till. Maintenance konstaterade att "så ska den vara", alltså 32 grader celcius eller inget. Passade på vägen ut att fråga reception om så verkligen var fallet, vilket de inte alls förstod. Kom på samtidigt att jag glömt handskarna på rummet, döm om min förvåning när reparatör 2 var inne i rummet och hunnit ta ned taket i hallen och reparerade den "fullt fungerande" AC:n.

Stopp i duschen, i kombination med att varmvattnet tog hela 8 min att få fram, gjorde att hela badrummet översvämmades. Kall dusch efter ett -5 gradigt new york var icke så sköj.

Fläckar på lakanet, som dessutom var det sämst bäddade jag sett på ett tag, helt tillskrynklat. Kändes och såg ut som att den var inne på natt 2.

Einstein satte på brandlarmet kl 9 på morgonen och ropade efter 60s i högtalarna att detta endast var en övning och att signalen kunde bortses. Vet inte hur andra tänker men bor man på 29:e våningen och brandlarmet går, så är 60s väldigt långa, hade redan kläderna på och halvvägs på väg ut. Detta i kombination med hotell skrapan i Dubai som brann bara dagarna innan i bakhuvudet.

Ett mycket långt men vänligt brev till Hotel Managern resulterade i ett väldigt trevligt samtal samt poängen tillbaka för hela vistelsen.

p.s. fanns bara ett handikappanpassat rum på de första våningarna att byta till på kvällen ifall rummet fortfarande hade karibisk hetta =)

Ibland vill det sig bara inte ;)
 

ARN-FRA

Medlem
Jag är Platina-medlem och bor regelbundet på 10 olika Accorhotell i Europa (Tyskland, Frankrike och Belgien), mest Pullman och Mercure, kanske Novotel. Ibland också Sofitel. Jag blir i princip alltid uppgraderad. Altifrån bättre rum till vatten, välkomstdring, frukt etc. Och alltid med ett glatt leende från personalen.
Jag var tidigare Ambassador på Intercontinental (IHG), där varierade uppgraderingarna med hotellen.
Jag är röd elite (?) i Club Carlson och har blivit uppgraderad vid mina få besök, men aldrig med ett leende...

Nu tittar jag på Sofitel Phokeethra i Krabi. Är det någon som har erfarenhet av det hotellet?
De har visst en executive club. Är det fri konsumtion för alla på bokningen där? Får barn följa med?
 
Nu tittar jag på Sofitel Phokeethra i Krabi. Är det någon som har erfarenhet av det hotellet?
De har visst en executive club. Är det fri konsumtion för alla på bokningen där? Får barn följa med?

Har lärt mig att loungen är för platinum om de är tillgänglighet. Är alls rum på executive nivå bokade får man inte loungen men de går alltid att snacka sig till.
 

RonnieK

Medlem
Nu tittar jag på Sofitel Phokeethra i Krabi. Är det någon som har erfarenhet av det hotellet?
De har visst en executive club. Är det fri konsumtion för alla på bokningen där? Får barn följa med?
Tror de har ont om statuspax på hotellet då det används friskt av resebyråer med paketresor. När vi var där var det endast vi och en finsk familj om 2 vuxna + 2 barn pers som var där. Barnen roade sig med surfplattor och lurar på medans de vuxna sprang i skytteltrafik och fyllde magarna med allt ät- och drickbart som fanns.
Tror inte att det ska vara något problem med barn och att utnyttja loungen för alla som bor i samma rum.
 

SNIFF

Medlem
Incheckad på sofitel ku'damm i Berlin. Är gold.

Hade bokat luxury room med club access. Blev erbjuden uppgradering men bara om jag kunde vänta någon timme. Stack och åt lunch. Fick ett sjukt stort rum på översta våningen (12) men döm om min förvåning när det var fel namn på välkomstkuvert samt att mitt bagage inte var där som utlovat.

Gick till receptionen och frågade vad som pågick samt var mitt bagage befann sig någonstans.

--- Förvirring uppstod.---

Det visade sig att jag typ blivit sido(upp)graderad.

Junior suite på plan 8 istället för luxury room på plan 10. Definitivt ingen dundersuite på plan 12. :(
*mixed emotions*.

Ska gnälla lite i morgon tror jag.
För trött för att bråka på det nu.
 

Elberto

Medlem
Incheckad på sofitel ku'damm i Berlin. Är gold.

Hade bokat luxury room med club access. Blev erbjuden uppgradering men bara om jag kunde vänta någon timme. Stack och åt lunch. Fick ett sjukt stort rum på översta våningen (12) men döm om min förvåning när det var fel namn på välkomstkuvert samt att mitt bagage inte var där som utlovat.

Gick till receptionen och frågade vad som pågick samt var mitt bagage befann sig någonstans.

--- Förvirring uppstod.---

Det visade sig att jag typ blivit sido(upp)graderad.

Junior suite på plan 8 istället för luxury room på plan 10. Definitivt ingen dundersuite på plan 12. :(
*mixed emotions*.

Ska gnälla lite i morgon tror jag.
För trött för att bråka på det nu.

:(
 
Toppen