Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

MajaKlara

Medlem
Fråga: finns det öht någon möjlighet att boka bonusresa med 2-4-1 över jul- och nyår? Funderar på om det skulle vara möjligt använda vouchern för resa över nästa jullov...
 

bnr

Medlem
Fråga: finns det öht någon möjlighet att boka bonusresa med 2-4-1 över jul- och nyår? Funderar på om det skulle vara möjligt använda vouchern för resa över nästa jullov...
Om du får en voucher 2016 så gäller den ju resten av 2016 och hela 2017.
Det som står på vouchern från AmEx är "Bokning av utresa och hemresa måste ske inom förmånens giltighetstid."
Ska inte vara något problem.
 

agehall

Medlem
Fråga: finns det öht någon möjlighet att boka bonusresa med 2-4-1 över jul- och nyår? Funderar på om det skulle vara möjligt använda vouchern för resa över nästa jullov...

Absolut. I år var första gången på 5 år som vi var hemma över jul/nyår eftersom vi valde att ta semester efter helgerna istället. Tidigare år har vi dock alltid lyckats hitta platser med 2-4-1-vouchers över helgerna.
 

Ghoose

Medlem
Hej, bara för att vara helt säker innan jag inger och bokar så är väl inte följande routing OK:

GOT-FRA-ICN-SIN-HKG
Destination
HKG-BKK-MUC-GOT


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det är ett ganska långt stop i ICN om man skall ha en direktflight till HKG och då känns det roligare att flyga några extra vändor för samma resultat i tidsplanen ;)

Men om jag förstått det rätt så tillhör ju HKG till FarEast och det innebär: Europa-FarEast-SouthEast-FarEast på utresan...
 

fcx

Medlem
Hej, bara för att vara helt säker innan jag inger och bokar så är väl inte följande routing OK:

GOT-FRA-ICN-SIN-HKG
Destination
HKG-BKK-MUC-GOT


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det är ett ganska långt stop i ICN om man skall ha en direktflight till HKG och då känns det roligare att flyga några extra vändor för samma resultat i tidsplanen ;)

Men om jag förstått det rätt så tillhör ju HKG till FarEast och det innebär: Europa-FarEast-SouthEast-FarEast på utresan...

Korrekt, det blir fel med zonerna. GOT-FRA-SIN-ICN-HKG skulle vara tillåtet.
 

Dr. Miles

Expert
Hej, bara för att vara helt säker innan jag inger och bokar så är väl inte följande routing OK:

GOT-FRA-ICN-SIN-HKG
Destination
HKG-BKK-MUC-GOT


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det är ett ganska långt stop i ICN om man skall ha en direktflight till HKG och då känns det roligare att flyga några extra vändor för samma resultat i tidsplanen ;)

Men om jag förstått det rätt så tillhör ju HKG till FarEast och det innebär: Europa-FarEast-SouthEast-FarEast på utresan...
Jag tror inte att utresan är giltig routing.
 

Morgan

Medlem
Säkert frågats förrut men hittar inte: kan jag skicka iväg mina föräldrar på en 2-4-1 eller måste eb-medlemmen vara med som för British Airways?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen