Senaste nytt

Diverse frågor om Gula rummet på Bromma

Juraj

Medlem
Jag ska flyga med Brussels airlines från Bromma till Bryssel snart. Flyget avgår kl. 6.55 och Gula rummet öppnar kl. 6.00, har jag för mig. Hinner jag tillbringa typ 20 minuter där med tanke på att loungen ligger innan security? Finns det frukost på Gula rummet?
 

fcx

Medlem
Det finns enklare frukost, typ smör bröd ock kaffe. Kanske en bulle och lite torkad frukt. Kex och ost. Ingen jätteservering med andra ord.

Man ser kön till security genom fönstret i loungen. Du borde hinna en halvtimme i loungen om det inte är jättekö. Det borde inte vara kö, eftersom det bara är typ två flyg som går före klockan 8.

Tänk på att loungen är stängd på helgerna.
 

Juraj

Medlem
Jag visste att de skulle ha stängt imorgon (Trettondagen), men inte idag... Sitter här på Bromma nu... Kycklingen blir sweet and sour, men jag är bara sur...
 

Juraj

Medlem
Föreslog till personalen att mer detaljerad info om Gula rummets öppettider publiceras på hemsidan (särskilt när det gäller sådana knepiga dagar som Trettondagsafton). Vi får se om det blir någon förändring.
 

bnr

Medlem
Finns den loungen ens kvar i samma utförande? Ska väl ändras nu när bolagen går ihop i "BRA".
 

Juraj

Medlem
Jag kom inte in i loungen, de hade stängt så jag köpte mat i terminalen - det var världens sämsta och dyraste sweet and sour kyckling.
 

sweflyer

Medlem
Finns det riktig mat i loungen? Trodde bara man serverade kex och fågelmat.
Det stämmer ungefär. Det finns kaffeautomat, juice, lite choklad, lakrits, snacks och kex med nån slags färskost. På morgonen finns det yoghurt, men inget bröd. Jag tror mig ha sett frukt och en kanna varm soppa också, men inget jag testat. Tanken med loungen är väl inte direkt att man skall äta sig mätt, men hade varit trevligt med åtminstone okej frukost hade jag tyckt.
 
Toppen