Senaste nytt

SAS kan inte hitta Lufthansabokning

thunder

Medlem
Om varken SAS eller LH kan se de benen skulle åtminstone jag höra av mig och fråga... Det är inte alls ovanligt, tycker jag, att olika bolags segment syns hos olika appar/hemsidor, men om ingen alls kan se dem så är det ju inte det som det handlar om...

Ok! Har mailat resebyrån nu så får vi se. Skriver här när de svarat. Är ute i god tid iallafall om det är problem :)
 
A

Aurora

Guest
Jeg har en bookning gjort på lufthansa.com med ren LH utresa og ren OS retur. Alt vises som "en vanlig SAS-resa" i SAS appen :)
 

Jensik

Medlem
Jeg har en bookning gjort på lufthansa.com med ren LH utresa og ren OS retur. Alt vises som "en vanlig SAS-resa" i SAS appen :)

Det gör det ibland ja, ibland inte. När jag har haft ARN-MUC-ARN samt ARN-MUC-VCE-MUC-ARN har det funkat, men när jag hade en ren LHbokning på ARN-MUC-FRA-MUC-ARN funkade det inte, kunde varken se den i appen automatiskt, skriva in den manuellt eller få upp den på sas.se, däremot funkade det att se den på andra sidor tex checkmytrip. Jag fick samma svar som @henke12 när jag frågade EBDsupporten om detta. Mitt EBnr var korrekt inlagt i bokningen.
 

pswe

Medlem
Jag har en bokning via Lufthansa, fyra flygningar, två utförs av SAS, två av TAP allt i ekonomi, Inget syns i appen. Har EBD inlagt. LH kunde inte hjälpa mig att välja några säten, SAS kunde via telefon seata mig på alla fyra sträckorna, på LH hemsidan syns detta för TAP, men inget för SAS, så lite snurrigt är det mellan bolagen o systemen :)
 
A

Aurora

Guest
Har dere prøvd å legge inn bookingen manuelt? Jeg fant ikke ut hvor eurobonusnummeret mitt skulle når jeg gjorde lufthansa.com bookingen, så jeg la bare inn bookingnummeret på "my bookings" :)
 

Jensik

Medlem
Har dere prøvd å legge inn bookingen manuelt? Jeg fant ikke ut hvor eurobonusnummeret mitt skulle når jeg gjorde lufthansa.com bookingen, så jeg la bare inn bookingnummeret på "my bookings" :)

Ja självklart, att lägga in bokningen manuellt är det första jag testar med om den inte dyker upp automatiskt. Som jag skrev innan lades EBnret in korrekt vid bokning, och veriferades även av EBsupporten, samt av LHsupporten. Dock så stödjer SAS bara sina egna bokningar helt och garanterar inte andra *A, som EBG/EBDsupporten skrev till @henke12 och mig:

"SAS Appen stödjer inte bokningar som har bokats genom en tredjepart, som en resebyrå eller ett annat flygbolag. Det är möjligt att vissa bokningar fortfarande kan dyka upp om dessa har bokats genom samma system som vi använder, Amadeus, men detta är inget vi garanterar eller supporterar"

När jag försökte lägga in den via SASappen eller söka efter resan manuellt på sas.se fick jag upp samma felmeddelande som @telelina

Från sas.se: "Det gick inte att hämta denna resa. Kontakta resebyråns kundtjänst för mer information. Kontaktinformation finns via länken "Kontakt" ovan. (141 - 284)"

Det gick som sagt bra att se den på lufthansa.de / lot.pl / checkmytrip.com mfl, men varken på sas.se eller i SASappen.
 
A

Aurora

Guest
Så rart at det fungerer bare enkelte ganger! Men løses jo relativt enkelt med å laste ned lufthansa/austrian-appen. Jeg har alle tre, slik at "billetten i wallet" får riktig farge :D #OCD
 
Toppen