Senaste nytt

SAS och Mikkeller i samarbete

palmen

Moderator
OT: Har provat Mikkeller Santa's Little Helper, vilken passar alldeles utmärkt till julmaten !
Finns på en del av Systembolagets butiker. När jag nu försöker läsa lite mer noggrant på
flaskan ser jag att det faktiskt är en belgisk öl som bryggts av DeProef..
Mikkeller brygger mycket i Belgien och Holland i och med att de inte har "ett eget" bryggeri. Det brukar kallas för gypsy brewers, dvs man lånar andra bryggeries utrustning för att brygga sin öl.
 
Provade RAS 2 nyligen på en flight till Hongkong. Var riktigt trevligt att dricka en behaglig och smakrik porter ombord på ett flygplan. Pursern hade ingen koll på vad en porter är för något. En medpassagerare ville ha "sådan där vanlig öl". (han drack fem Carlsberg till maten) Det är synd att folk är så rädda för att prova nya saker.

ras2.jpg
 

palmen

Moderator
Provade RAS 2 nyligen på en flight till Hongkong. Var riktigt trevligt att dricka en behaglig och smakrik porter ombord på ett flygplan. Pursern hade ingen koll på vad en porter är för något. En medpassagerare ville ha "sådan där vanlig öl". (han drack fem Carlsberg till maten) Det är synd att folk är så rädda för att prova nya saker.

Visa bifogad bild 45853
Håller med, roligt att testa nytt, man får ju ett smakprov och gillar man det inte behöver man inte dricka upp och inte beställa mer.
Farsan dricker ju den mesta ölen men han gillade inte RAS2
 
Håller med, roligt att testa nytt, man får ju ett smakprov och gillar man det inte behöver man inte dricka upp och inte beställa mer.
Farsan dricker ju den mesta ölen men han gillade inte RAS2

Även om jag gillar portvin så tyckte jag att portern passade fint till osten och desserten. Verkligen ett kul samarbete som SAS och Mikkeller har. Hoppas att det inte slutar med det utan att andra framtida samarbeten följer. Tänk dig att kunna dricka öl från ett västkustbryggeri ombord på flighterna till och ifrån SFO/LAX.
 
  • Gilla
Reactions: jlo

palmen

Moderator
Även om jag gillar portvin så tyckte jag att portern passade fint till osten och desserten. Verkligen ett kul samarbete som SAS och Mikkeller har. Hoppas att det inte slutar med det utan att andra framtida samarbeten följer. Tänk dig att kunna dricka öl från ett västkustbryggeri ombord på flighterna till och ifrån SFO/LAX.
Tänk vilken dröm om de skaffar samarbete med Russian River och det är free flow Pliny the Elder ombord, då behöver de inte lasta någon Champagne :).
Mer troligt att det blir någon av de större dock, kanske Stone som nu även börjar brygga i Europa.
 

gdaily

Medlem
Jag som är en stor Porterälskare skulle gärna vilja köpa en Ras2 om nån kan smuggla ut.
Kan byta mot min favorit Stallhagen Baltic Porter om nån hellre vill byta...
 
Toppen