Senaste nytt

Hur är det att flyga med Wizz Air?

Har inte sett kampanj ARN-BUD i modern tid. Linjen öppnar väl inte för säsongen förrän sista dagarna i mars (öppnade 29 mars 2015). Resten av året är det SAS till FRA eller MUC och LH vidare och jag tror inte att SAS lär köra now or never kampanj på sträckor där man inte fyller deras egna plan. Jag hade nog satsat på Norwegian om du letar prisvärd weekend...

Tack för utförligt svar, hur är wizz? Något att hänga i granen?
 
Känns som jag väljer norwegian framför wizz i detta fallet.ä, längesen jag åkte med dom nu och i morgon har de rea.
Får lov att svika de blåvita ibland. :)
 

lillemannen

Medlem
Wizz är den värsta formen av lågprisbolag. Men när man kan köpa sig biljetter tor för 250kr till div östeuropa huvudstäder för weekends så förlåter man dem. Har flugit med dem 10-15 gånger och ännu aldrig strulat.
Nja har väl åkt över 300 ggr med dom till Polen under 10 års tid från Malmö och man är inte sämre än andra bolag tycker jag.
Du betalar för vad du vill ha med dig och är du en frekvent resenär köper du ett års pass där det ingår prio boarding, säte, stort handbagage.Lägger du till mer får man incheckat bagage. 3 ggr har jag haft problem med bla en övernattning i Katowice pga dimma.
 

fly4fun

Medlem
Jag håller med lillemannen. Jag har ca 200 Wizz flighter i min historik. I många fall billigare än Ryanair och samtidigt bättre tycker jag. Jag har en väska som exakt ryms inom reglerna för deras gratis "small cabin bag". Jag är Wizzair Discount Club medlem vilket ger rabatter på flyg och bagage. Inte ovanligt att man kan boka en stol för under hundralappen. Lägg på emergency row och priority boarding för ca 40 kr/st så får du dessutom ta med en portfölj eller liknande förutom "small cabin bagage". Eftersom väldigt få bokar emergency row sitter man oftast själv på 3 nödutgångstolar. Väldigt bra valuta för pengarna tycker jag.

upload_2015-12-27_22-38-14.png
 

JimmyH

Medlem
Har funkat helt ok dom få ggr jag provat. Att dom tar betalt för ett normalt handbagage är ju lite störigt det är slutsumman som räknas.

Senast var det lucia helgen fre-sön för ca 600 per/person och då kostade jag ändå på att flyga Wizzair first class genom att boka rad 1 :D

Sen tycker jag att det är ett plus jmf med Ryanair att dom har utpekade sittplatser, men det kanske Ryan har numera dom också ?
 

olo

Medlem
Jag håller med lillemannen. Jag har ca 200 Wizz flighter i min historik. I många fall billigare än Ryanair och samtidigt bättre tycker jag. Jag har en väska som exakt ryms inom reglerna för deras gratis "small cabin bag". Jag är Wizzair Discount Club medlem vilket ger rabatter på flyg och bagage. Inte ovanligt att man kan boka en stol för under hundralappen. Lägg på emergency row och priority boarding för ca 40 kr/st så får du dessutom ta med en portfölj eller liknande förutom "small cabin bagage". Eftersom väldigt få bokar emergency row sitter man oftast själv på 3 nödutgångstolar. Väldigt bra valuta för pengarna tycker jag.

Visa bifogad bild 45821
Det här luktar medvetet resande, trots att det handlar om fulflyg.
Fast det blir lite intressant när kostnaden för Prio boarding och sätesreservation motsvarar halva kostnaden.

Vem hade på exempelvis på SAS gått med på +30% på priset för att köpa till Prio boarding?
 

Rebel

Medlem
Det här luktar medvetet resande, trots att det handlar om fulflyg.
Fast det blir lite intressant när kostnaden för Prio boarding och sätesreservation motsvarar halva kostnaden.

Vem hade på exempelvis på SAS gått med på +30% på priset för att köpa till Prio boarding?

Det är ju bara att titta på totala priset och se om är värt det extra kostar med t.ex sas.
 
Toppen