Senaste nytt

Turkish Airlines Miles & Smiles

Palazzi

Medlem
Turkish Airlines har nyligen uppdaterat sitt FFP (Miles & Smiles) och det finns en hel del fördelar.

Programmet är sedan uppdateringen mycket generös med sina krediteringar i ekonomiklass.

Turkish Eco: 100% (allt utom Eco-restricted)
Turkish Comfort: 125%

Ethiopian Airlines Eco: 100% i alla bokningsklasser.

Swiss Eco : 100% på allt utom rabatterad Eco (50%)

Nu även 100% på alla Continentals Eco-biljetter!!

Guldstatus ger 150% i Comfort Class & 200% i Business.

40.000 miles inom en 12-månaders period ger Guldstatus (Status giltig i 2år!)

En av de största fördelarna med nya Miles & Smiles är deras fördelaktiga regler för återkvalning:
Du behöver i praktiken endast flyga 27.500 miles på två år för att återkvala. Detta i.om att Miles & Smiles nu tillåter dig att köpa 10.000 statusmiles för 300 Euro.

Miles & Smiles har låga priser på award-biljetter, och till skillnad från t.ex A3 erbjuder Miles & Smiles upgrade awards även med andra Star Alliance-bolag.

Den största fördelen i mitt tycke är att Guldmedlemmar alltid får 50% rabatt på Businessclass-biljetter till sitt resesällskap.
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
Turkish Miles & Smiles är har länge varit ett program jag varit sugen på. De kommande månaderna kommer jag bestämma mig för ett nytt lojalitetsprogram och M&S ligger högt på listan. Vad jag läst är de dock urusla när det gäller kundservice när man behöver kontakta dem. Vidare lär alla bokningar av bonusbiljetter på Star Alliance kräva att man fysiskt går till ett Turkish-kontor för att ställa ut biljetten (som dock kan bokas via telefon).
 

Palazzi

Medlem
Hmm.. Visste inte det där om att man tvingas gå till deras kontor för att ställa ut en Star Alliance award-biljett... (har inte haft äran att plocka ut något på mitt Miles & Smiles ännu).

Dock är jag på ARN allt som oftast.... så det blir inte så krångligt för min del.
 
Last edited:

cantona

Medlem
Vad använda för FFP om man ska flyga GOT-IST-JNB i L med TK? EB eller M&B? Har svårt att få fram vad EB ger i poäng. Står "min 150".
 
Last edited:
Toppen