Senaste nytt

Uppgraderad på Marriott

henrik l

Medlem
Får väcka lite liv i min Marriott-tråd. Lyckades ju bli guldmedlem i år tack vare "roll over nights" och det gav utdelning direkt. När jag checkade in på Marriott Courtyard i Hong Kong i onsdags fick jag meddelande om att jag blivit uppgraderad, vilket innebär att något större rum, samt utsikt mot Victoria Harbor. I och för sig hade jag fått rådet av JacobGBG att maila innan efter som jag stannar 15 nätter. Gjorde detta och upplyste även vänligt att jag spenderat minst 30 nätter per år hos dem under de senaste åren.

På guldnivån ingår även frukost, dom är lite otydliga med vilka av deras varumärken det gäller på, plus att dom bjuder på cocktails och lite småvarmt i loungen 18-20 på vardagar. Visserligen är Guldboosten bara 25%, jämfört med 20% på silvernivån, men frukost och lounge uppväger detta.
 

David

Medlem
På guldnivån ingår även frukost, dom är lite otydliga med vilka av deras varumärken det gäller på, plus att dom bjuder på cocktails och lite småvarmt i loungen 18-20 på vardagar.

marriott.com skrev:
Guaranteed lounge access/breakfast §§§

§§§ Available at participating JW Marriott hotels, Autograph Collection, Renaissance Hotels, and Marriott Hotels & Resorts (not available at resort locations).

Min erfarenhet säger att du alltid får frukost i loungen och ifall de inte har någon lounge så får du frukost i matsalen. Vill du hellre äta i matsalen när loungefrukost erbjuds finns det risk att du får betala. På Courtyard har jag aldrig blivit nekad loungeaccess där den funnits även om det inte står att den är garanterad.

På t.ex Courtyard får du formellt inte frukost om den inte finns tillgänglig i loungen men jag har aldrig livit nekad frukost där nere ifall loungen av någon anledning inte kunnat servera. När Courtyard inte har lounge får du således inte frukost men det varierar väl lite mellan plats och plats skulle jag tro men räkna inte med det. Jag fick t.ex rabatterad frukost på Courtyard Ginza medans jag fick gratis på Courtyard Kungsholmen och ingen frukost på Courtyard Brussels.

Vet inte om de värderar guld och platinum olika, ovan gäller som platinum med hemsidan gör inga skillnader på denna förmån.

Det som jag saknar på Marriott.com är en flagga ifall hotellet har lounge eller inte så man slipper surfa runt och leta.
 

David

Medlem
Föresten borde cocktails och småvarmt gälla sju dagar i veckan. Tiderna varierar lite på olika ställen men alltid två timmar mat men ibland ytterligare ett par timmar cocktails/vin/öl. Kolla vid incheckning så du inte råkar missa en halvtimme... ;)
 
Toppen