Senaste nytt

American Airlines introducerar (äkta) Premium Economy

AABack2ARN

Medlem
Enligt aa.com kommer American introducera äkta Premium Economy på sina internationella rutter med start under 2016: Premium Economy - International travel - American Airlines

Vet inte om detta kommer emdföra ett "Main Cabin Extra" försvinner på motsvarande rutter, men jag skulle anta det.

Vem vet, kanske gör Finnair detsamma och ersätter sin budgetversion med en äkta Premium Economy så att alla carriers inom atlantsamarbetet har denna klass...?
 

AABack2ARN

Medlem
Jag har inte hunnit läsa på "ett annat forum" ännu men jag kan tänka mig alla kommentarer om att det inte längre kommer gå att uppgradera från ekonomi till business med SWU utan att Premium Economy kommer emellan...
 

AABack2ARN

Medlem
Nej, de uppgraderingar man får i samband med att man (åter)kvalificerar sig till Executive Platinum

Står för System Wide Upgrade och gäller för en uppgradering till nästa kabinklass (max tre sträckor och enbart på flyg utförda av AA) och är bekräftade uppgraderingar. Bokas in i A respektive C och gäller oavsett ursprungsbiljett.

Fram till och med i år har man fått 8 st vid (åter)kvalificering men i och med alla förändringar nästa år kommer man enbart få 4 st vid kvalificering men man kan få upp till 4 ytterligare om man når vissa gränser.

Kupongerna man kan utnyttja för uppgraderingar per 500 miles kallas ofta stickers och bokas in i X och enbart 100-24 timmar före avgång.
 

Alf

Medlem
Nej, de uppgraderingar man får i samband med att man (åter)kvalificerar sig till Executive Platinum

Står för System Wide Upgrade och gäller för en uppgradering till nästa kabinklass (max tre sträckor och enbart på flyg utförda av AA) och är bekräftade uppgraderingar. Bokas in i A respektive C och gäller oavsett ursprungsbiljett.

Fram till och med i år har man fått 8 st vid (åter)kvalificering men i och med alla förändringar nästa år kommer man enbart få 4 st vid kvalificering men man kan få upp till 4 ytterligare om man når vissa gränser.

Kupongerna man kan utnyttja för uppgraderingar per 500 miles kallas ofta stickers och bokas in i X och enbart 100-24 timmar före avgång.

Tack för uppdateringen, då är jag med. Eftersom jag inte åkt med AA sedan dom lämnade Arlanda är jag inte så uppdaterad. Det är således samma uppgraderingskuponger man fick av AA och gällde för en uppgradering till nästa klass. Jag har en bunt kvar av dessa silverfärgade uppgraderingskuponger.

500 miles uppgraderingarna kallades även då som du skriver för stickers. Enligt mitt kontoutdrag har jag 62 sådana. Kommer ju inte till någon nytta eftersom jag aldrig köper ekonomibiljetter.
 

AABack2ARN

Medlem
@Alf: Syftar du på två olika kuponger? Jag blev elitmedlem först 2001 när AA lämnade Sverige så jag vet inte rikigt vad som fanns innan.

Så vitt jag vet kom SWU (eller e-vips som de också kallades) till ungefär 2003. Fanns det andra uppgraderingsverktyg som gällde även på internationella linjer innan dess?

500-miles stickers gäller ju enbart inrikes. Frugan har väl 200+ sådana men de går aldrig att utnyttja eftersom vi reser längst fram på betalda biljetter. Själv har jag bara 20+ men det beror på att när man blir Executive Platinum har man fria uppgraderingar inrikes och behöver därmed inte stickers längre.
 
Toppen