Senaste nytt

Loungebesök med någon annans kort...?

Stefan62

Medlem
Låt säga att jag blir av med mitt kombinerade Diners/Eurobonus Gold Card och någon annan drar kortet i loungen - kommer den personen in i loungen eller blir det kontroll av boardingkortet och därmed stopp?
 
Det krävs väl en aktiv resa för att komma in som EBG och har du det så kommer personen in med kortet om det inte är manuell kontroll. Men finns ingen resa med ditt EBG nummer inlagd kommer man inte in med kortet så att säga.
 

Stefan62

Medlem
Det krävs väl en aktiv resa för att komma in som EBG och har du det så kommer personen in med kortet om det inte är manuell kontroll. Men finns ingen resa med ditt EBG nummer inlagd kommer man inte in med kortet så att säga.
Ok - men nu kan det ju vara så att man inte lagt in EB-numret i bokningen...hur blir det då?
 

Agö

Medlem
Med inte särskilt smart får sägas att detta är ett uppenbart brott mot Eurobonus T&C och ska förhoppningsvis leda till att du förlorar ditt medlemskap och blir avstängd en lång tid framöver.
 

olo

Medlem
Om det är en Diners lounge, har det på forumet borde rapporterats om att boarding pass såväl har krävts som inte krävts. Så svaret är väl: Oklart.
 

palmen

Moderator
Boardingkort scannas alltid när man ska in i loungen. Om man då inte har sitt eurobonus-nummer inlagt på boardingkortet kommer en manuell kontroll att ske av ditt kort och boardingkort (utgår ifrån att man kontrollerar att namn stämmer överens på kort och biljett).
Om man försöker sig på detta och blir påkommen tror jag man ligger lite dåligt till med sitt eurobonuskonto.
 

Andreas.Net

Medlem
Om det är en Diners lounge, har det på forumet borde rapporterats om att boarding pass såväl har krävts som inte krävts. Så svaret är väl: Oklart.
Om man skall gå på en "Diners" lounge krävs inget boardingkort, jag har gått in i flera sådana lounger och jag har aldrig behövt visa något boardingkort.
 
Toppen