Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

EAH

Medlem
Någon förresten som fått igenom OT på longhaul senaste dagarna? En ytterst ogrundad teori är att SAS har varit snåla med att släppa OT med tanke på strejkhotet hos Luftis.
 

Najk

Medlem
Plus till C nekad på SK963 imorgon torsdag. Därmed är min ratio 1/3.

Frågan har säkert besvarats i andra trådar men för poänguppgradering - är det enbart servicedisken på F-piren som gäller? Ingen idé att försöka vid check-in?

Jag skulle säga att det är first-come, first-served som gäller. Var tidig till disken om du vill uppgradera med poäng!!
 

Canadien

Medlem
Jag skulle säga att det är first-come, first-served som gäller. Var tidig till disken om du vill uppgradera med poäng!!
Ja, och de verkar inte prioritera EBD är min erfarenhet. Jag frågade senast och då var det 5 st före mig i "kön" och alla de hade guld/diamond sade expediten då jag frågade om inte diamond har förtur.
 

Agö

Medlem
Ja, och de verkar inte prioritera EBD är min erfarenhet. Jag frågade senast och då var det 5 st före mig i "kön" och alla de hade guld/diamond sade expediten då jag frågade om inte diamond har förtur.
Hmm, förtur är nog en oskriven regel i så fall. Finns inget i T&C för standbyuppgraderingar om förtur och det är ju heller inte, såvitt jag känner till, listat som en förmån för varken Guld eller Diamant.
upload_2015-11-25_12-32-22.png
 

Canadien

Medlem
Fast är inte uppgraderingslistan en väntelista?

Garanterad sittplats och prioritet
  • Du har högsta prioritet på väntelistor när du flyger med SAS och Wideroe.
 

mha321

Medlem
Någon förresten som fått igenom OT på longhaul senaste dagarna? En ytterst ogrundad teori är att SAS har varit snåla med att släppa OT med tanke på strejkhotet hos Luftis.
Go till business på SFO-CPH i söndags, så ja. (däremot inte i andra riktningen på måndagen innan)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen