Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

seat56f

Medlem
Ej uppgraderad M->C på ARN-ORD, besked 28h före avgång. Fick innan dess ett ganska taskigt formulerat mail där de ville jag skulle kryssa i Y också. Har medvetet inte ändrat språkfelen, punktuationen (eller bristen på) gör det lite svårläst:

Dear Customer,

Thank you for contacting Optiontown!

We would like to inform you that we have received the possible upgrade to business class request on your booking. However, we would like to inform you that the chances for an upgrade seems not looking good but we have a second option for SAS Plus if an upgrade is successful on Business class, no amount is refunded for the same and if guest(s) is successfully upgraded to Economy Extra, the differential amount (business class upgrade price - SAS Plus upgrade price) is refunded to the original mode of payment used at the time of Sign-Up within 5 business days of flight departure .
 

Canadien

Medlem
Men du valde hellre att resa i Go? Intressant iallafall att de tydligen har en manuell hantering som kan föreslå alternativ ifall SAS inte släppt tillräckligt många C till OT.
 

seat56f

Medlem
Men du valde hellre att resa i Go? Intressant iallafall att de tydligen har en manuell hantering som kan föreslå alternativ ifall SAS inte släppt tillräckligt många C till OT.

Priset för Plus hade gått upp lite för högt och med EBG har jag all markservice ändå så tyckte det var dåligt värde. Särskilt intressant/märkligt eftersom @Vaniljvodka ovan berättade att han inte fick igenom OT till Plus - och vi flyger samma flight...
 

sembl

Medlem
Live rapport från säte 30A, grymt bra säte och hur mycket benytrumme som helst. Tom mer än plus sätet framför. Knappt halvfull flight så OT gudarna äro ogrundliga i när man blir uppgraderad eller inte. De ville inte ha mina pengar tydligen.

Reflektion, klart ovärt att köra plus om man får rad 30.
 

Vaniljvodka

Medlem
Tänkte kolla om SAS är intresserade av våra pengar till en cash-upgrade imorgon. Nån som har koll på om incheckningsdiskarna börjar sälja såna platser vid en speciell tid? Flighten till ORD är först 15.30 så vi tänkte ändå åka ut till ARN rätt tidigt.
 

sembl

Medlem
De sålde inga idag iaf på min flight till varken plus eller business. Internet fungerar bra dock på planet vilket är något.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen