Senaste nytt

Offlinekartor i Tokyo

Jag har aldrig haft problem med att använda t.ex Stay eller Tripadvisor offline-kartor när jag varit i Tokyo tidigare. Nu verkar dock något ha hänt. På Stay får jag upp en prick och mina POI, men ingen karta. Tripadvisor kraschar när jag försöker få upp kartan när jag inte har tillgång till Wifi. Däremot när jag har Wifi så går det bra, och är den väl startad så går det även att använda offline. Om jag däremot stänger av den och försöker sätta på igen så kraschar allting igen.

Någon som vet varför det är så, har som sagt inte varit så tidigare. Tips på andra offline-kartor att använda (även fast jag gillar Stay och har alla mina POI där).
 

tomten

Medlem
Jag kör NAVITIME, vad jag sätt så sparar kartor som jag tittat på så har jag zoomat ut från en station så kan man få se allt offline, och den har en rätt bra sökfunktion för tåg,tunnelbana, taxi osv. Kan man inte japanska så finns den som turist app gratis på engelska. Den kan även lista alla freewifi sports och lite sådant.

NAVITIME for Japan Travel[iPhone/Android]
 

Dr. Miles

Expert
Jag kan rekommendera Maps.me, den kostar dock pengar (37 kr när jag köpte den för några år sedan).
Jag vet inte hur det är på svenska iTunes, men på japansk version av iTunes är Maps.me gratis.

Screenshot20151118_02.png
 
Jag gick bet på Google maps vid förra resan också. Stod något om att licensvillkor inte tillät offline kartor i denna regionen. Kanske gäller för vissa andra aktörer också. Klarade mig dock bra genom att zooma in och panorera när jag hade wifi så var den delen av Tokyo tillgänglig offline ändå för stunden. Bara att koppla upp sig när man bytte stadsdel och göra om...
 
Toppen