Senaste nytt

Livetråd - 26h i Shanghai eller what could possibly go wrong?

Najk

Medlem
Hej!

I helgen kommer @Najk och @dalton ta en weekend i Shanghai. Vi tänkte försöka skriva lite kort om resan och göra lite liveuppdateringar vad som händer i en tråd här på BC. Hoppas det kommer att uppskattas.

Bakgrund:
I somras hade SAS ett flertal kampanjer. Undertecknad satt på en restaurang i Italien med familjen när ett SMS landade från @dalton. Vi hade båda sett att det var kampanjer på SAS Longhaul och ett par SMS senare var en resa till Shanghai bokad. Då båda två har extremt mycket på jobbet och andra resor i närheten så fanns inga större möjligheter till längre utsvävningar - men vad gör det - det är ju resan som är målet :)

Resplan:
13NOV15 SK997 CPH-PVG SAS GO
15NOV15 SK998 PVG-CPH SAS PLUS (OT gick igenom)

Mycket nöje!
 

Najk

Medlem
Får väl börja med en första update:

Har lämnat de småländska skogarna och sitter just nu på X2000 ner mot CPH - räknar med att vara på plats, om spårfels gudarna är med mig, ca 13:10. Har planerat att arbeta under eftermiddagen i SAS Guld Loungen.
 

Dr. Miles

Expert

Najk

Medlem
Ha det så kul!

Hoppas att ni har ansökt kinesiskt visum för att det inte räknas som resa till ett tredje land (om ni inte har bokat en separat biljett till annanstans).
Endast resa vidare till ett tredje land (inkl. Hong Kong och Macau) ger rätt till upp till 72 timmars visumfri vistelse.
Lista av kinesiska städer som tillåter upp till 72 timmars visumfri transit | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Tack för påminnelsen, men det är check på den.
 

dalton

Medlem
Update från en halvtom T5-lounge på ARN. Ett större gäng norrmän håller dock bra takt med Tuborg och bubbel vid ingången... För mig som fortfarande jobbar är det Ramlösa som gäller än så länge.

13.30 ansluter jag till CPH med SK1423 i Go. Förhoppningsvis finns det gott om EBD-smoothies ombord!
 

Fixter

Medlem
Update från en halvtom T5-lounge på ARN. Ett större gäng norrmän håller dock bra takt med Tuborg och bubbel vid ingången... För mig som fortfarande jobbar är det Ramlösa som gäller än så länge.

13.30 ansluter jag till CPH med SK1423 i Go. Förhoppningsvis finns det gott om EBD-smoothies ombord!
Smoothies? Vafan drick mikkeller för guds skull? eller ska du jobba fortsatt?
 

dalton

Medlem
Smoothien får vänta lite. SK1423 1330 blev nu 1420. Tur man har gott om tid...
00b46d62057c23f251d52af38b8aa5ab.jpg
 
Toppen