Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

Filip

Medlem
Är det någon som fått till en bokning med 3 Business biljetter för eurobonus poäng på samma SAS flyg var av två med 2-4-1 ?

Japp, jag bokade för ca 1 v. sedan 4 st i C GOT-CPH-BOS och 3 st i C EWR--CPH-GOT. Det verkar nästan som att SAS missat att det gått ut så många award businessbiljetter på Privatair-linjerna. För bara 1-2 dagar efter att jag bokat så tog de bort varenda awardbiljett 2015/2016. Nu får jag avboka enkelbiljetten och köpa en t/r för min son, helt klart värt 20k (18k + 2k) för att få över familjen till staterna i sommar :).

Vanligtvis så får du boka 2 st ca 330 dagar innan och sedan sitta och fiska efter ytterligare ett släpp. Med andra ord inte helt lätt.
 

Brandten

Medlem
Jag vet inte ens hur jag ska börja söka efter detta så ställer frågan och hoppas inte den redan ställts i denna 52 sidor långa tråd.
Fick SAS nyhetsbrev nyss där det står:

"Nästa bonusresa kan komma snabbare än du anar! Så snart du handlat för 100 000 kronor inom ett kalenderår med Classic Card eller 150 000 kronor med Premium och Elite så får du 50 % poängrabatt med SAS ”Bästa pris” eller Star Alliance för upp till två personer.*"

Varför skaffar man inte bara ett Classic card istället för Premium då man bara behöver 100000kr istället för 150000kr för en 2-4-1?
 

bnr

Medlem
Jag vet inte ens hur jag ska börja söka efter detta så ställer frågan och hoppas inte den redan ställts i denna 52 sidor långa tråd.
Fick SAS nyhetsbrev nyss där det står:

"Nästa bonusresa kan komma snabbare än du anar! Så snart du handlat för 100 000 kronor inom ett kalenderår med Classic Card eller 150 000 kronor med Premium och Elite så får du 50 % poängrabatt med SAS ”Bästa pris” eller Star Alliance för upp till två personer.*"

Varför skaffar man inte bara ett Classic card istället för Premium då man bara behöver 100000kr istället för 150000kr för en 2-4-1?
Classic-vouchern är bara inom Europa. Värdelöst med andra ord.
 

NiNE

Medlem
Jag vet inte ens hur jag ska börja söka efter detta så ställer frågan och hoppas inte den redan ställts i denna 52 sidor långa tråd.
Fick SAS nyhetsbrev nyss där det står:

"Nästa bonusresa kan komma snabbare än du anar! Så snart du handlat för 100 000 kronor inom ett kalenderår med Classic Card eller 150 000 kronor med Premium och Elite så får du 50 % poängrabatt med SAS ”Bästa pris” eller Star Alliance för upp till två personer.*"

Varför skaffar man inte bara ett Classic card istället för Premium då man bara behöver 100000kr istället för 150000kr för en 2-4-1?

Med Classic-vouchern får du 2-4-1 på en europaresa, men med de bätte korten gäller vouchern hela världen.
 
Hallå!
Ny på formumet och skulle gärna höra experternas syn på hur man bäst nyttjar en 241 voucher. Jag vill åka till MIA i feb-mars men inte åka med Star alliance pga bränsletilläggen. Visst bör man komma runt det om man flyger SK till ORD el EWR och sedan UA inrikes?

Mkt tacksam för synpunkter på detta.

Henrik
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen