Halvt OT: 8 personer i plus fördelat på 10 rader (ingen satt på rad 5-10) De i Go hade säkert blivit glada om de fått lite mer plats..Uppgraderad på ARN-ZRH onsdag morgon (en person). 4/5 där enda missen är CPH-NRT.
Grattis!Uppgraderad från Go till Business på SK903 fredag 30 okt (ARN-EWR) €375
SAS är ett kommersiellt bolag och har nog gjort en marknadsanalys om vad vi konsumenter är villiga att betala, och sedan har SAS satt priset efter det.Någon som har en teori om vad som gör att priset variera så kraftigt? Det är ju ändå betydligt mer "högsäsong" att åka nu i oktober än i januari...
Självklart håller de koll på läget. Återstår att se om priset sjunker något eller om det i stället bara ökar. Än så länge så lägger jag inte in om OT på denna flight till det priset. Kommer kanske bittert ångra detta i efterhand. Blev bara så paff när en OT gick igenom nu i oktober för €375.SAS är ett kommersiellt bolag och har nog gjort en marknadsanalys om vad vi konsumenter är villiga att betala, och sedan har SAS satt priset efter det.
Denna vinter så har ju en aktör på en linje mellan Sverige och USA lagt ner, vid mindre konkurrens så kan man ta ut ett högre pris.
Efter vad jag förstår så är det ingen här på BC som vet riktigt hur OT fungerar så kan vi nog bara fortsättnings vis spekulera/gissa angående OT.
Ha en trevlig resa.
en sökning på sas.no visar att de inte säljer biljetter i C, däremot i eco och plus, så det tyder väl på att der är välfyllt längst fram...Min OT fra Plus til Biz på OSL - EWR i morgen kl 11 gik ikke igennem ..
Nogen der kan se hvor mange sæder der er tilbage i biz?