Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

agehall

Medlem
Fick någon slags uppgradering på Sofitel Montreal i helgen. Men jag har inte lyckats luska ut vad som faktiskt skilde rummet jag fick från det jag bokade, så det var nog tur de påtalade att jag var uppgraderad.
 

bnr

Medlem
Uppgraderad till Privilege Room på Mercure Hotel Düsseldorf Kaarst.
Lite större rum, fri minibar (vatten, juice och Cola i den) och snabbare nät (100 Mbit/s istället för 256 kbits/s).
Är Gold, ej Platinum längre.
 

Voyageur

Medlem
Ingen uppgradering på Mercure Paris Opera Lafayette, pga fullt hotell. Dock var det väldigt taffligt med alla GOLD förmåner över huvudtaget, 3ggr och två olika personer för att till slut få den sena utcheckningen som jag redan mailat om innan incheck till hotellet. Win some, lose some.
 

bnr

Medlem
Uppgraderad till Privilege Room på Mercure Hotel Düsseldorf Kaarst.
Lite större rum, fri minibar (vatten, juice och Cola i den) och snabbare nät (100 Mbit/s istället för 256 kbits/s).
Är Gold, ej Platinum längre.
@Accor - Stötte tyvärr på problem i samband med utcheckning. Var inte riktigt överens med hotellpersonalen. Kan man höra av sig till er på något sätt eller är det vanliga customer service som gäller?
 

Fosca

Medlem
ibis Hong Kong Central and Sheung Wan
Hade bokat det billigaste rummet, rejält rabatterat och med stadsutsikt. Blev uppgraderad till våning 30 och fick fantastisk hamnutsikt istället.
På min födelsedag fick jag ett handskrivet kort och en Mooncake..
Servicen på detta hotellet var helt klart över medel. Om man bad om något tog det aldrig med än fem minuter att få det fixat.. Helnöjd :)
WP_20150927_16_47_39_Rich_LI.jpg
 

Olle A

Medlem
Jag har sagt det förut och säger det igen, Accor levererar verkligen. Har nu på kort tid bott på Novotel München Airport, Sofitel Athens Airport och nu Mercure Taksim i Istanbul. Uppgradering till executive floor, välkomstdrinkar, lite godis och dricka samt ett väldigt trevligt bemötande.
Mycket bra service !
 

Badger

Medlem
Bodde på Sofitel Brussels Europe i Bryssel i veckan. Vid incheckning frågade de om medlemskort och jag visade upp mitt platinum-kort. Det enda jag fick var en voucher på välkomstdrink. That was it. Ingen uppgradering eller nåt. Vet inte om det var fullbokat men det verkade inte det med tanke på hur relativt få folk det var vid frukosten. Ska till Bryssel snart igen men då blir det nog någon annan hotellkedja för det var inget vidare tycker jag. Något mer tycker jag man kan förvänta sig som Gold- eller Platinum-medlem.

Skillnaden mellan statusmedelm och icke var alltså endast en voucher på en drink.
 
Last edited:

Accor

Företagsrepresentant
Hej Badger, om du kan maila mig vilket datum du bode och i vilket namn rummet var bokat i så ska jag undersöka varför du inte fick någon uppgradering? Andra förmåner som man får som Platinumgäst är; gratis internet worldwide, tidig incheckning/ sen utcheckning vid förfrågan, prioriterad incheckning, garanterad ett rum fram till 2 dagar fore ankomst mm. Så du ser att det finns fler mjuka värden men som man kanske ibland inte märker av tyvärr.
Men en uppgradering ska du ju såklart ha om hotellet inte var fullbokat.

Mvh
Hanna
 
Toppen