Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

RobHK

Medlem
ImageUploadedByTapatalk1445844828.412092.jpg


Live bild från beläggningen i Plus
 
Fast rent ekonomiskt tror jag det är självmord att börja uppgradera folk "bara för man kan". Om man börjar ge iväg en produkt blir det snabbt väldigt svårt att ta betalt för den. Någon enstaka gång kan en uppgradering säkert vara bra för att vinna nya kunder men inte för ofta och inte för många. Dessutom ska man i såna fall uppgradera "på riktigt" med ordentlig mat och allt som hör till, för att visa vad man missar när man flyger i lägre klass.

Så hade åtminstone jag resonerat.
 

palmen

Moderator
Jag är inne på samma linje som @crazy voyager
Bara för att det finns massor av lediga stolar i plus/business behöver man inte gratis uppgradera folk dit. Så fungerar det ju i och för sig i USA där de med hög status blir uppflyttade.
Hade jag vetat att jag alltid blev uppflyttad i mån av plats till business/plus hade jag nog aldrig köpt annat än billigaste economy. Är man Diamond/Pandion så är det ju mer eller mindre alltid uppgradering i så fall om inte planet är fullt eller det är väldigt många statuspax som reser.

Om halva pluskabinen är folk som betalat för plus och ska ha hela konceptet, och andra hälften har fått gratis uppgradering men bara ska få GO-servering. Hur ska crew då hålla koll på vem som ska ha vad? När de har stora problem att veta vilka som är diamond ombord samt vad som ingår för en diamond så kan man inte direkt utgå ifrån att de skulle ha koll på vilka som har betalat för en plus-biljett jämfört med de som fått gratis uppgradering.
 

RobHK

Medlem
Du svarar ju nästan på det själv. Amerikanska flygbolag har modellen jag förespråkar, alltså kan det ju inte vara helt urspårat fel. Eller?
 

mha321

Medlem
Du svarar ju nästan på det själv. Amerikanska flygbolag har modellen jag förespråkar, alltså kan det ju inte vara helt urspårat fel. Eller?
De har det normalt bara på domestic och inte internationellt.

Och "uppgradera alla som får plats" fungerar ju sämre inom Europa där det är dynamiskt antal platser i plus, så i teorin får ju alla alltid plats där...
 

Tonton

Medlem
Har 4st OT pending på resor mellan Norden-LHR nu. Kostnad £30-£41. Hoppas min 100%-uppgrade rate ifortsätter.

Har även OT GO -> Business på HKG-ARN 10e nov. Totalkostnad: £348!
 
Du svarar ju nästan på det själv. Amerikanska flygbolag har modellen jag förespråkar, alltså kan det ju inte vara helt urspårat fel. Eller?

Fast jag är inte alls säker på att dom tagit det beslutet idag. Jag misstänker att det där är något man börjat med när det var goda tider och man hade råd, numera hade man nog helst gjort sig av med det men det är väldigt mycket svårare att ta bort något ifrån en kund än det är att ge.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen