Senaste nytt

Arlanda till Friends Arena, bästa väg?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fredrik

Medlem
Jag jobbar i närheten och kan bara råda dig att avstå all form av bil eller buss. Området är inte gjort för att köra sånt samtidigt som det är folkmängder ute och rör sig. Från Arlanda är det SL som gäller. Det går ett tåg 17:43 och nästa 18:13 och tågen tar en halvtimme. Från Solna station är det cirka 10 minuter att gå till arenan oavsett var du sitter.Från Sundbyberg är det 515 eller 509 som gäller. Kliv av på Solna station om du inte hittar.

Alternativt kan du ta flygbussen till Frösunda men om du inte hittar i området skulle jag inte rekommendera det. Så svårt är det inte för mig men jag vill inte få din missade match på mitt samvete.
 

Figge

Medlem
Från Sumpan till Friends måste ju Tvärbanan till Solna station vara smidigaste alternativet. Behöver ju inte ens fundera på var man ska hoppa av eftersom det är ändhållplats.
 

bnr

Medlem
Från ARN till Friends den tiden, speciellt i samband med match, så är pendeltåget smidigast.
Bil alltid känsligt runt 16:30-18:00, Stockhom blir så handikappat om någonting händer på E4.

Arlanda C -> Solna Station är det du behöver.
Bild från Start - SL
Capture.PNG
 

palmen

Moderator
Jo, men förmodar att de bussarna kommer vara överfulla. Tar gärna en promenad om det är möjligt sett till hur sträckan där ser ut?
Skönt att promenera. Har ca 1 timme på mig från Sundbyberg till Friends, går det?
Om du vill gå så tar det ca 30 minuter om man inte drar benen efter sig. Det är lite knepigt att hitta rätt så google maps eller annan navigering kan vara att föredra. Ibland kör de extrabussar från Sundbyberg till Friends i samband med match eller konserter som man kan ta. Annars är tvärbanan ett alternativ men den lär vara lika full som vanliga bussar.
Det kommer nog vara lite kaos att komma in på arenan imorgon, om många inte kommer in i tid kan eventuellt matchstart flyttas (det har hänt förut) men jag är rätt övertygad om att det kommer bli "rökbombs-tifo" som gör att matchstart förskjuts minst 20 minuter. Kanske inget man ska räkna med men risken är överhängande att det blir så.

Själv startar jag från Vasastan och tar pendeltåget från Karlberg till Solna.
 
Om du vill gå så tar det ca 30 minuter om man inte drar benen efter sig. Det är lite knepigt att hitta rätt så google maps eller annan navigering kan vara att föredra. Ibland kör de extrabussar från Sundbyberg till Friends i samband med match eller konserter som man kan ta. Annars är tvärbanan ett alternativ men den lär vara lika full som vanliga bussar.
Det kommer nog vara lite kaos att komma in på arenan imorgon, om många inte kommer in i tid kan eventuellt matchstart flyttas (det har hänt förut) men jag är rätt övertygad om att det kommer bli "rökbombs-tifo" som gör att matchstart förskjuts minst 20 minuter. Kanske inget man ska räkna med men risken är överhängande att det blir så.

Själv startar jag från Vasastan och tar pendeltåget från Karlberg till Solna.


Då antar jag att vi står på olika sidor imorn! Lr kommer du stå och sjunga med när blåvitt tar klivet mot guld imorn?
 

Vaniljvodka

Medlem
@Totopez har redan nämnt det: Kommer man från Sundbyberg och vill hamna precis vid arenan så är evenemangsbussen 102 klart bäst. Går var 10:e minut och vid vanlig match är de inte ens halvfulla. Säkert mer nu, men lär inte vara nån fara. Även ett bra alternativ om man kommer från Fridhemsplan och inte vill traska i 20 min från Solna Centrum. Då åker man bara till Hallonbergen och hoppar på 102:an där.

Heja AIK!
 

AABack2ARN

Medlem
Då antar jag att vi står på olika sidor imorn! Lr kommer du stå och sjunga med när blåvitt tar klivet mot guld imorn?

Det var en informativ och matnyttig tråd ända tills detta totalt irrelevanta inlägg postades ;)

Förhoppningsvis blir det en bra match utan alltför mycket bråk vare sig på arenan eller utanför densamma. Tyvärr har väl helgen visat att det finns lite frustration bland supporterklackarna som måste ut. :(
 

RickardG

Medlem
En liten heads-up för er som tänkte ta pendeltåg eller Arlanda Express är att det just nu är stopp i trafiken p.g.a. nedriven kontaktledning. Kan vara bra att hålla ett öga på när det är igång igen.
 

palmen

Moderator
Läste precis nyheterna och det verkar vara en nedriven kontaktledning mellan Upplands Väsby och Rotebro. Endast 1 spår kan användas av 4, dvs stora förseningar att vänta (mellan arlanda och stockholm, även för arlanda express) och man vet inte just nu när det förväntas vara klart. Kan vara bra att ha koll på detta inför kvällen om det fortfarande är problem.

EDIT: 2a på bollen, precis som göteborg kommer vara ikväll ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen