Senaste nytt

Tips flygplatshotell Istanbul

Kricka

Medlem
Vet inte om kan rekommendera hotellet i transferhallen men det är onekligen
behändigt att slippa gå landside. Hotellet är relativt dyrt då man betalar per
timme men det finns kanske andra rater också. Jag vilade där 3-4 h och tog
sedan frukost i TK-loungen alldeles i närheten.
 

Juraj

Medlem
Om du har inträde till loungen, då kan du skippa hotell helt och hållet, tycker jag. Även om du inte uppfyller kraven för Suites, kan du säkert hitta ett bra ställe för att sova (till exempel i bion). Observera bara att du inte kan gå in i loungen innan midnatt, då man bara har inträde samma dag som man flyger.

Sedan om man flyger Turkish så får man gratis hotell: Turkish Airlines - Special Service Requests - turkishairlines.com
 

Dr. Miles

Expert
Anländer Istanbul sent från CPH och vidare tidigt följande morgon - vilket hotell rekommenderas ??
Pratar du om Istanbul Ataturk flygplats (IST) eller Istanbul Sabiha Gokcen flygplats (SAW)?

Om det är Istanbul Ataturk, TAV Airport Hotel finns på airside.

TAV Airport Hotel, Istanbul - airside, 04.JPG

TAV Airport Hotel, Istanbul - airside, 01.JPG


Väldigt saftig prissättning. ca 167 EUR för enkelrum under 6-9 timmar.
TAV Airport Hotel, Istanbul - airside, 02.JPG
 

Joakim

Medlem
Observera bara att du inte kan gå in i loungen innan midnatt, då man bara har inträde samma dag som man flyger.

Går utmärkt att komma in med boardingkort för nästa dag. Många flighter avgår ju efter midnatt.

Har själv anlänt runt 22, gått en sväng till loungen, innan jag tagit mig till hotell, Flyget nästa dag gick 19,50 om jag inte missminner mig.
 

Juraj

Medlem
Går utmärkt att komma in med boardingkort för nästa dag. Många flighter avgår ju efter midnatt.

Har själv anlänt runt 22, gått en sväng till loungen, innan jag tagit mig till hotell, Flyget nästa dag gick 19,50 om jag inte missminner mig.


Aha, då hade jag fel info, ber om ursäkt. Och just i denna situation är jag faktiskt glad att jag hade fel :).
 
Toppen