Senaste nytt

Ethiopian Airlines: Byte av flygplanstyp, Stockholm-Rom-Addis Abeba?

rob74

Medlem
Enligt min bokning med ET för ARN-FCO så ska flygningen utföras med en Boeing 757-200ER.
Kollade just platstillgången i Expertflyer och då står det:

There was an error message from the airline when trying to retrieve this seat map: EQUIPMENT CHANGE IN PROGRESS

Någon som varit med om det och i så fall vad har de bytt till?
Enligt deras hemsida så finns det 767-300ER, 787-8 Dreamliner, A350-900, 777-200LR som större flygplanstyper.
Närmast mindre modell är 737-800.

Seatmap visas just nu endast för Economy. "No entries" står det för Business.

Bokningsläget är:
C1 J1 D4 Z1 Y1 G1 S1 B5 M5 K5 L1 V5 H1 U1 Q1 T5 W7 E1 O0

En 787-8 Dreamliner hade ju inte suttit fel att få prova... :)

EDIT: Avgång 20 april.
 

rob74

Medlem
Skit! Nu såg jag att jag hade råkat titta i listan för "Fleet on order"...
Då är det bara 767-300ER, 777-200LR och 737-800, 737-700 som står som lång- och medeldistansflyg förutom 757-200ER.
 

090034208

Medlem
Jag åkte samma rutt i Februari. Kunde inte helst checka in och välja säte online 24 h före, fick ordna det vid incheckningen på ARN. ET hemsida är ej den bästa. Uppdateringarna verkar ej fungera så bra
 

rob74

Medlem
De verkar ha gjort om sin hemsida. Helt nytt utseende än tidigare. Förut kunde man tydligen inte lägga in t ex EuroBonus. Nu fick man en rullmeny med *A-programmen. Angående incheckning så står det att man kan göra det on-line 48 h innan avgång. Får se hur det funkar.
 

Elsson

Medlem
ET ska få sin första 787 i juni.
Tror att JNB och DXB blir första destinationer, från juni står det Equipment change i ANA på JNB och en av DXB flighterna, har också sett dessa flighter i Orbitz märkta som 787.
 

Dr. Miles

Expert
ET ska få sin första 787 i juni.
Tror att JNB och DXB blir första destinationer, från juni står det Equipment change i ANA på JNB och en av DXB flighterna, har också sett dessa flighter i Orbitz märkta som 787.

Enligt Airlineroute.net, Ethiopian Airlines börjar trafikera med Boeing B787 till Johannesburg och Dubai i juni, sedan utökar de stegvis till Guangzhou, Harare och Lusaka.
 

rob74

Medlem
Jag åkte samma rutt i Februari. Kunde inte helst checka in och välja säte online 24 h före, fick ordna det vid incheckningen på ARN. ET hemsida är ej den bästa. Uppdateringarna verkar ej fungera så bra

Försökte just checka in på mitt flyg för imorgon, då det står att man kan göra det 48 h innan, men utan att lyckas. Blev hänvisad till checkin på flygplatsen fr o m 90 min före avgång.
 
Toppen