Senaste nytt

Miles&More MyChoice 2012 (Dubbla/Trippla miles)

Bonden

Medlem
Registrera dig innan den 30 April på:
Miles & More

Välj din vanligast förekommande Europarutt och få:
2* Award/Status miles för ekonomi och 3* Award/Status miles

Erbjundadet gäller året ut. Tyvärr får man välja om man skall köra award eller status miles.
 

Fredrik

Medlem
De hade samma erbjudande förra året. Det är ett rätt bra erbjudande för den som flyger mest i Europa. Statusmiles kan säkert hjälpa någon som får svårare i och med de nya intjäningsreglerna.
 

Bonden

Medlem
Jag tycker erbjudandet är riktigt bra för de som reser utanför Europa eftersom man antagligen åker via Frankfurt (eller någon annan knutpunkt) och har då en självklar linje att välja :)

Jag tror statusmilen blir ett riktigt problem för många nästa år, de flesta har nog fått ihop stora delar av årets skörd innan september. Men det sjuka är ju att som M&M så får man mer miles på sas inrikes om man har ombokningsbara biljetter än vad Eurobonus ger..
 

Senator

Moderator
Jag hade 10x ARN-ZRH förra gången ser jag som generade 40.000 extra award miles. Mycket bra deal...
 

Malu

Medlem
Jag hade också ARN-ZRH som MyChoice i förra omgången - men nu med lägre intjäning i Z efter sommaren så är det inte lika bra deal längre för min del. ARN-FRA kanske är ett alternativ?!
 

Senator

Moderator
Som M&M Rookie, vilka andra typer av erbjudande brukar dyka upp?

Jag kan inte komma ihåg så många erbjudanden kopplat till flygbolagen. Det har varit några; "om du flyger x gånger inom y period får du z award miles" men jag minns inte när det var senast.

Att dubbla status miles har varit innan, men då tror jag det var kortare perioder t.ex. precis efter finanskrisen. Detta erbjudande är mycket bra och är nog kanske en konsekvens av ändringar i programmet. Eftersom man har gjort detta på basis av kabin-klass och inte boknings-klass så blir även "Z" och "P" efter 1 september (Swiss) bra både på Status och Award miles. Jag hoppas ha klart SEN innan 1 september, men väldigt mycket privat resande så långt i år.. Från och med maj, blir det nog åter pendling på ARN-LHR-ZRH-ARN triangelrutten.
 
Toppen