Senaste nytt

Fri uppgradering till First class om du bokar Club World tur och retur

fcx

Medlem
Jag vet folk som jobbar på stora bolag som fått del av dessa kampanjer (eller iaf motsvarande). Förutsätter att de har avtalspriser även om jag inte frågat men personen jag känner som fick del av en sådan här kampanj hade bokat genom deras rekommenderade resebyrå och jag är 110% säker på att de inte skulle ha bokat de aktuella bokningsklasserna till ordinarie pris.

Qualifying Flight
2. A Qualifying Flight:
a) is a published fully or semi-flexible return fare in Club World on a selected BA mainline service or a selected BA marketed codeshare service (see clause 10), departing from any of the countries mentioned under clause 1;
b) must comprise of one long-haul sector that is booked in either J, C, D, R class on the following fare basis codes: J2JBUP5, J2JBUP6, J2EURUP5, J2EURUP6, J3EURUP1, J3EURUP2, C2JBUP1, C2JBUP2, C2EURUP1, C2EURUP2, D2JBUP10, D2JBUP3, D2EURUP3, D2EURUP4, R2JBUP11, R2JBUP4, R2EURUP7, R2EURUP8 and another sector that is booked in A class (subject to availability) specific to this offer.
c) must not be on an excluded route (see clause 5 below) or class;
d) must be booked and travelled between the dates specified in clauses 3 and 4
e) and is not valid on corporate deal fares or other discounted fares.
 

agehall

Medlem
Jag förstod ditt inlägg första gången. För att prata klartext - det finns uppenbarligen motsvarande kampanj även för avtalspriser.
 

Dr. Miles

Expert
Av någon anledning finns det inga I klass biljetter till Japan och då kan det vara förmånligt att kunna uppgradera en flight till First class på en R klass biljett (det kostar ca 24.600 SEK inkl. skatter) för samma pris.

First class biljett till Japan är annars väldigt dyr (ca 59.200 SEK exkl. skatter i A klass) jämfört med First class biljett till Nordamerika.
 
Jag såg detta (och kunde inte hitta det i detta forum):

Uppgradera till First | British Airways

Boka Club World t/r innan 14 juni, res mellan 28 augusti och 8 september, och en av vägarna blir gratis uppgraderad till First.

Finns massa klausuler där, verkar gälla fully- och semi-flexible Club World-biljetter, så kanske är de redan dyra. Vissa rutter är exkluderade (Heathrow-Tokyo, tex).
 

Storsteffe

Medlem
Finns i någon annan tråd, problemet med dealen är att bokningsklassen som krävs i C är av dyrare sorten så det blir inte gratis i praktiken.
 
Toppen