Senaste nytt

USA slutet av Augusti, villrådig!?

Sitter med oerhört(!) bekymrande problem, hur tar jag mig på bästa sätt ToR USA?

Anser själv att jag har rätt bra koll och är dessutom flitig läsare här men ändå får jag inte någon rätsida på resan. Tanken var följande (2 personer):
20/8 CPH-LAS
25/8 LAS-NYC
1/9 NYC-CPH

Har ca 250k EB poäng men det verkar finnas väldigt dåligt med bonusbiljetter dit vid denna tidsperiod. Hade gärna åkt business class då min flickvän aldrig testat. Kan även tänka mig använda poäng/köpa separata biljetter CPH-NYC och köpa inrikesbiljett. Föredrar Star Alliance eftersom jag har EBG men kan tänka mig att testa BA då många här verkar ha mycket gott att säga. Kan ju dessutom vara skönt att åka direkt från Europa till Las Vegas.

Alternativet är att köpa biljetter eller köpa dividend miles.

Så till frågorna:
- Hur sannolikt är det att det släpps fler bonusbiljetter?
- Om inte SAS/ANA tool hittar bonusplatser, kommer det finnas via US airways då?
- Kampanjer, har i andra trådar nämnts något om att BA brukar ha påskkampanj. Vad brukar priserna ligga på då i C då?

Tack på förhand!
 

Dr. Miles

Expert
- Hur sannolikt är det att det släpps fler bonusbiljetter?
När det gäller bonusresor i premiumkabiner, släpps de vid olika tillfälle som 1 månad, 2 veckor, 10 dagar, 1 vecka, 3 dagar innan avresedatum.
Det är en chicken race och det blir svårare när det är flera som åker.


- Om inte SAS/ANA tool hittar bonusplatser, kommer det finnas via US airways då?
Det bör göra. Men ingen garanti. Tillgängligheten av ANA flygningar som visas på ANA site kan man inte alltid räkna med att det finns för andra Star Alliance flygbolags bonusprogram.
 

A380*G

Medlem
Så till frågorna:
- Hur sannolikt är det att det släpps fler bonusbiljetter?
- Om inte SAS/ANA tool hittar bonusplatser, kommer det finnas via US airways då?
- Kampanjer, har i andra trådar nämnts något om att BA brukar ha påskkampanj. Vad brukar priserna ligga på då i C då?

1. Jag finner det mycket troligt att det kommer släppas fler bonusbiljetter i C(I) med SK till EWR/IAD/ORD - EB 20 år 27 april... Om jag skulle ha fel så tror jag det iaf kommer väldigt bra kontanterbjudanden.
2. Generellt sett är det svårt (men långt från omöjligt) att finna awardplatser i premiumkabinerna under sommarmånaderna, men håll utkik varje dag så kanske det dyker upp något som passar.
3. BA såväl som LH kommer troligtvis att ha påskkampanjer i år igen, svårt att säga vad de ligger på prismässigt men räkna med någonstans mellan 12-20 kSEK beroende på rutt. 999€ kommer vi nog inte få se i år.
 

Elsson

Medlem
SN via BRU verkar ha 2 bonusplatser i C nästan varje dag i slutet av augusti BRU-JFK.

SN börjar flyga till JFK i juni med deras nya C klass väldigt lik den som LX har.
 
SN via BRU verkar ha 2 bonusplatser i C nästan varje dag i slutet av augusti BRU-JFK.

SN börjar flyga till JFK i juni med deras nya C klass väldigt lik den som LX har.

Tack för tipset! Har nu hittat biljetter CPH-BRU-JFK EWR-LAS och LAS-EWR och sitter med sista biten.

Ett par frågor till uppstod då, kan jag boka denna resa med Las Vegas som resmål och stopover i NY påvägen hem? MAO räknas detta som en resa och därmed 110k poäng per person?

Med ANA får jag upp flighten JFK-FRA med SQ men endast med ekonomi tillängligt (står att business och först inte finns tillängliga att boka alltså ej fullt), går det att boka dessa platser med EB?

Om jag nu inte hittar bra biljett hem, kan man boka economy eller economy extra?
 
Last edited:

Elsson

Medlem
Du kan tyvärr inte ta ett stopover om du bokar med EB poäng på Star alliance men du kan boka som open jaw.
T ex. utresa CPH-BRU-NYC-LAS och hemresa NYC-XXX-CPH + köpa en enkel biljett LAS-NYC.

ANA visar inte platser i Business och First på SQ flighter som flygs med A380 och B77W även om dom finns.

Ett tips ang. hemresan är att kolla TP via LIS.
 
Efter en del letande tyckte jag att jag hittat bra biljett, tydligen tyckte inte killen på SAS likadant utan var fruktansvärt svår att ha och göra med. Känns trist med personer som har en sådan överlägsen attutyd och i princip idiotförklarar en.

Jag fick efter lite övertalning biljetten via Bryssel ut och Economy extra med SAS hem, däremot ingen inrikesbiljett till Las Vegas då där tydligen bara fanns en tillänglig plats.

Hoppas det kommer ut några bättre biljetter så jag kan boka om. Kostar det något för om/avbokning om man har EBG?
 
Last edited:
Toppen