Senaste nytt

Snabb hjälp, purpose with travel? Lufthansa Check-in

Kansai

Medlem
Hej!

Ska till USA för ett kort kundmöte, och stannar en dag extra i anslutning till det. Nu när jag ska checka in på LH:s hemsida, så vill de att jag ska välja purpose of travel (tourist or business travel). Tänker spontant att jag ska välja business travel... Men, kan detta orsaka något problem, typ att jag behöver visum? Som det är nu har jag bara vanligt ESTA.

Tack!
 

bnr

Medlem
Läser man på Visa Waiver Program så täcks både Tourism och Business av ESTA.
Jag misstänker att du tänker på "Work" som skulle kunna strula till det och kräva visum.

Edit: Med "Work" menar jag typ att bli anställd i USA, vilket är en helt annan sak än att åka dit för ett kundmöte.
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Jag har blivit korrigerad när jag haft "Business" som purpose vid transit i USA (till Kanada). Jag fick ändra till "Transit" som purpose innan draken blev glad.
 

agehall

Medlem
Jag har blivit korrigerad när jag haft "Business" som purpose vid transit i USA (till Kanada). Jag fick ändra till "Transit" som purpose innan draken blev glad.

Var ändrade du? På tulldeklarationen finns ju bara business yes/no som val. I TS fall med incheckning så vet jag inte vilka val som fanns.
 

Canadien

Medlem
Så var det säkert, d v s jag fick ändra till NO och kladda dit transit någonstans. Enda gången på över 50 inpassager i allsköns länder med delkarationskort som jag fått bakläxa...
 
Toppen