Senaste nytt

Dubai eller Kanarieöarna med treåring i februari

F

FCT

Guest
Som rubriken lyder, vad passar bäst att resa med en treåring i februari? Dubai eller Kanarieöarna? Längre än så vill inte fröken FCT flyga den här gången. :(
Fokus är på sol och bad samt underhålla en treåring.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Bryant

Medlem
Nu har inte vi en treåring utan en tvååring men jag skulle nog valt Dubai.

Båda ställena erbjuder pool och strandhäng men Dubai har varmare och mer stabilt väder (?). Bättre och roligare restauranger i Dubai. Ledsnar man på pool och strand så finns det mer att göra i Dubai (akvarium, strosa i köpcentrum osv)

Nackdelen med Dubai är att man är så beroende av taxi.
 
F

FCT

Guest
Nu har inte vi en treåring utan en tvååring men jag skulle nog valt Dubai.

Båda ställena erbjuder pool och strandhäng men Dubai har varmare och mer stabilt väder (?). Bättre och roligare restauranger i Dubai. Ledsnar man på pool och strand så finns det mer att göra i Dubai (akvarium, strosa i köpcentrum osv)

Nackdelen med Dubai är att man är så beroende av taxi.
Är inne på Dubai jag också men just transportbiten är jag lite orolig för. Bilstolar i taxibilar är väl inte alltför vanligt där?
 

Bryant

Medlem
Är inne på Dubai jag också men just transportbiten är jag lite orolig för. Bilstolar i taxibilar är väl inte alltför vanligt där?

Måste tillägga att jag inte rest med barn till Dubai.
Det där med bilbarnstol är alltid (för oss) en issue. Iochmed att det är svårt att få tag i så blir det inte alltid att man upplever så mycket utan gör det enkelt.

Frågan är ju om det är enklare på Kanarieöarna? Där kan man iofs promenera runt i området där man bor.

Är det ett alternativ att hyra bil med stol även om den inte kommer att användas så frekvent?

Vi har åkt bil med dottern utan stol vid ett tillfälle och det var på Aruba. Kändes inte helt ok... Se är ju frågan hur säkert hon sitter obältad i en buss som kör aningen för fort. Inga lätta frågor!

I USA har vi alltid förbeställt transport med bilbarnstol. Blacklane borde finnas i Dubai? Att boka till och från flygplatsen är givet sen kan man ju boka övriga transporter också men spontaniteten försvinner med massa tider att passa.
 

Alf

Medlem
Jag skulle nog fundera ett par gånger extra på att ta med barn till Dubai. Har inte själv haft med barn där och jag skulle nog inte valt en sådan plats om jag hade barn. Bara att få tag på taxi kan vara besvärligt. Krånglar något med barn och hälsa är allt krångligare i Dubai.

Har du inget annat alternativ än Kanarieöarna som visserligen jag tycker är mer lämpligt med barn men för övrigt inte är någon speciellt trevlig plats. Varför inte Florida, endast ett par timmar till på flyget.
 

Dr. Miles

Expert
Har du inget annat alternativ än Kanarieöarna som visserligen jag tycker är mer lämpligt med barn men för övrigt inte är någon speciellt trevlig plats.
Jag håller med att Kanarieöarna är bättre destination med barn än Dubai.
Varför inte Florida, endast ett par timmar till på flyget.
Till Florida? Menar du med Köpenhamn och Fort Lauderdale?
Resa med andra legacy carriers blir det flera timmar till snarare än ett par timmar till...
 
Toppen