Senaste nytt

Köpenhamn-Sapporo 17/11-22/11

  • Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  • Var är din destination? Sapporo
  • När vill/behöver du resa ut? 17/11 (Behöver vara på plats 18/11 kvällen)
  • När vill/behöver du komma hem? 22/11 eller kväll 21/11
  • Hur länge vill du vara borta? 3-4 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Business alt Premium ek
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Funderar One world. Då jag vill behålla mitt saphire kort. Om inget bra finns är det Star A*
  • Vad är din budget? (per person) 20.000-24.000
  • Vad är det viktigaste för dig? Miles
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Jag har tittat runt lite och är som sagt flexible i hur jag ska åka och hittat på Air Berlin till Tokyo Business dit och ek hem för ~19.000 (Får nästan 27000 miles på denna :) ). Sen från Tokyo kan man ta JetStar eller något för drygt 1000.

Men kanske finns det någon här som kan hitta något roligare??
 

Dr. Miles

Expert
  • Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  • Var är din destination? Sapporo
  • När vill/behöver du resa ut? 17/11 (Behöver vara på plats 18/11 kvällen)
  • När vill/behöver du komma hem? 22/11 eller kväll 21/11
  • Hur länge vill du vara borta? 3-4 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Business alt Premium ek
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Funderar One world. Då jag vill behålla mitt saphire kort. Om inget bra finns är det Star A*
  • Vad är din budget? (per person) 20.000-24.000
  • Vad är det viktigaste för dig? Miles
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Jag har tittat runt lite och är som sagt flexible i hur jag ska åka och hittat på Air Berlin till Tokyo Business dit och ek hem för ~19.000 (Får nästan 27000 miles på denna :) ). Sen från Tokyo kan man ta JetStar eller något för drygt 1000.

Men kanske finns det någon här som kan hitta något roligare??
Det passar nog inte så bra tidmässigt men Cathay Pacific har Business class saver pris till Sapporo (CTS) från Köpenhamn och det kostar från ca 14.900 DKK (ca 18.800 SEK) inkl. skatter.
Screenshot20151006_02.png


Reser du från Stockholm, finns det pris för liknande routing från ca 16.900 SEK inkl. skatter.
Från Oslo är ca 15.600 NOK (ca 15.500 SEK) inkl. skatter.
 
Det passar nog inte så bra tidmässigt men Cathay Pacific har Business class saver pris till Sapporo (CTS) från Köpenhamn och det kostar från ca 14.900 DKK (ca 18.800 SEK) inkl. skatter.
Visa bifogad bild 42084

Reser du från Stockholm, finns det pris för liknande routing från ca 16.900 SEK inkl. skatter.
Från Oslo är ca 15.600 NOK (ca 15.500 SEK) inkl. skatter.

Riktigt fint pris på dessa turer. Dock är transfer tiden lite för jobbig....
Men såg man kan flyga enkel dit med Cathay för 12600SEK sen tar man Turkish hem i Ek för 5700. Hade dock varit skönt att just undvika Ek men man får väl ta det.
 
Toppen