Senaste nytt

United planerar att öppna San Francisco-Xi'an, Kina i 2016

Dr. Miles

Expert
United (UA) planerar att öppna San Francisco-Xi'an (Kina) med tre avgångar i veckan fr o m 2016-MAY-08.
Linjen kommer att flygas med Boeing 787-8.

Tidtabell:

.2.4..7
UA853
San Francisco SFO 13:25 – Xi'an XIY 17:30+1 788

.2.4.6.
UA852
Xi'an XIY 10:30 – San Francisco SFO 07:35 788


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Källa: UNITED Applies for San Francisco – Xi’An Route from May 2016 | Airline Route

Det är lite oväntad linje måste jag säga.
Vad jag kan se från tidtabellen, är det inte direkt optimal användning av flygplan då planet stannar i Xi'an ca 17 timmar innan det flyger tillbaka till San Francisco.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
United är ett amerikanskt flygbolag så San Francisco-Xi'an är som vanlig rättighet mellan land A och land B.

Om du syftar på att United skulle köra mellan Xi'an - XXX, är det mindre troligt. Jag tror inte amerikanska flygbolag har fifth freedom right i Kina.
 

fcx

Medlem
United är ett amerikanskt flygbolag så San Francisco-Xi'an är som vanlig rättighet mellan land A och land B.

Om du syftar på att United skulle köra mellan Xi'an - XXX, är det mindre troligt. Jag tror inte amerikanska flygbolag har fifth freedom right i Kina.

Det var det senare jag syftade på. Om man inte kan göra det så hållar jag med om din analys, flygplanet blir stående väldigt länge. Fast med tanke på att det är en kort turn-around i SFO så kanske man kan anse att planet är baserat i Xi'an, och betalar kinesisk skatt, och har crew med kinesiska löner?
 

Dr. Miles

Expert
Fast med tanke på att det är en kort turn-around i SFO så kanske man kan anse att planet är baserat i Xi'an, och betalar kinesisk skatt, och har crew med kinesiska löner?
Jag skulle bli förvånad om Uniteds ledning vågar att göra så. De har ganska starka fackförbund.
 
Toppen