Senaste nytt

Visas kreditgräns vid Kreditupplysning?

Jag tror att du har rätt. Jag har tjänsten Min upplysning på UC och jag kan bekräfta att American Express inte rapporterar in utnyttjad kredit månadsvis. Det gör inte heller Diners för övrigt.
Fast SEB började rapportera till UC månadsvis. De rapporterade mina kreditgränser på DINERS och Eurocard platinum och utnyttjade beloppet med, det roliga nu är att min kredithistorik är belastad med kreditgränser som egentligen inte är något kredit. Ringde SEB och UC.... De bollade mig fram och tillbaka:) Jag tröttnade till slut och sade upp korten.


MOD INFO
Denna tråd har brutits ut från en annan tråd som hamnade off topic
//Moderator
 
Last edited by a moderator:

Delayed

Medlem
Fast SEB började rapportera till UC månadsvis. De rapporterade mina kreditgränser på DINERS och Eurocard platinum och utnyttjade beloppet med,
Vad rapporterade de som kreditgräns? Både Diners och Eurocard ska ju vara "utan limit". Eller menar du att de rapporterade beloppet på din månadsfaktura.

Vet du när de började med detta? Hur märkte du det?
 
Vad rapporterade de som kreditgräns? Både Diners och Eurocard ska ju vara "utan limit". Eller menar du att de rapporterade beloppet på din månadsfaktura.

Vet du när de började med detta? Hur märkte du det?
Jag har haft korten i flera år men ingen information angående gränsen eller månadsfakturan kom på UC tills imorse. Min köpgräns var rapporterad som beviljad kredit och beloppet från månads fakturan rapporterades som utnyttjad kredit. Fick info från min bevakning på UC imorse. Tydligen är det nytt. Dåligt !!!!!! Skiter i SEB kort i framtiden.
 

Viking75

Medlem
?
Jag förhandlade ränta med min bankman för någon vecka sedan. Han sa i alla fall ingenting om Amex (inte jag heller) Vid samma tillfälle hade jag närmare 200 000 i skuld hos Amex som inte var betald den månaden. Jag vill tro att han gärna hade tagit upp detta då vi givetvis hade olika åsikt om bra ränta osv.
Är ni säkra på att Amex eventuella limits och utnyttjade skulder framgår numera?
 

Delayed

Medlem
Min köpgräns var rapporterad som beviljad kredit och beloppet från månads fakturan rapporterades som utnyttjad kredit.
Det är här jag inte hänger med. Jag har både Diners och Eurocard och känner inte till att det finns någon (officiellt känd) köpgräns då båda korten är "utan limit". Att det sedan finns olika typer av gränser ändå förstår jag naturligtvis.
 

olo

Medlem
Fast SEB började rapportera till UC månadsvis. De rapporterade mina kreditgränser på DINERS och Eurocard platinum och utnyttjade beloppet med, det roliga nu är att min kredithistorik är belastad med kreditgränser som egentligen inte är något kredit. Ringde SEB och UC.... De bollade mig fram och tillbaka:) Jag tröttnade till slut och sade upp korten.
Om Diners visas vid en UC, tappar det kortet mycket av dess värde. Då är det ju inte ett betalkort längre...

(Nu känns det dock som är att vi är rätt långt bort från huvudtråden.)
 
Det är här jag inte hänger med. Jag har både Diners och Eurocard och känner inte till att det finns någon (officiellt känd) köpgräns då båda korten är "utan limit". Att det sedan finns olika typer av gränser ändå förstår jag naturligtvis.
Visst finns det. Kolla månadsfakturan. Kreditutrymme :)
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    64,4 KB · Visningar: 569
Toppen