Senaste nytt

Hur ta sig till Bromma flygplats?

Morgan

Medlem
Och andra halvan är längs flygplatsstaketet - det är väl MINST lika trevligt ;) Tyvärr så ser man inte runway så bra så det hade kunnat vara trevligare det håller jag med om...
Men Ulvsundavägen kan vara Norra Europas tristaste väg. Alltid köer med bil. Alltid blåsigt och dåligt snörjöjt när man går eller cyklar. Oväsentävling mellan bilarna och propellerplanen och Hells Angels klubblokal som grädde, på moset...
 

RickardG

Medlem
Ta tunnelbanan och kliv av i Alvik eller Sundbyberg. Hoppa på tvärbanan och kliv av vid Karlsbodavägen. Därifrån är det en väldigt kort promenad. Spårbundet hela vägen och ingen risk att fastna i trafiken.
 

mha321

Medlem
Ta tunnelbanan och kliv av i Alvik eller Sundbyberg. Hoppa på tvärbanan och kliv av vid Karlsbodavägen. Därifrån är det en väldigt kort promenad. Spårbundet hela vägen och ingen risk att fastna i trafiken.
Mja, skulle inte säga ingen risk. Tvärbanan har jag mer än en gång blivit stående med pga trafik eller krock...

Men visst är risken mindre än med buss.
 

RickardG

Medlem
Mja, skulle inte säga ingen risk. Tvärbanan har jag mer än en gång blivit stående med pga trafik eller krock...

Men visst är risken mindre än med buss.
Stämmer, men just sträckningen Sundbyberg-Alvik är rätt förskonad eftersom största delen inte delar plats med övrig trafik. Med det sagt är morgonrusningen aldrig riskfri, oavsett trafikslag :rolleyes:
 

AABack2ARN

Medlem
Nej, men sträckan Alvik-Sundbyberg-Solna verkar dock drabbas av mer eller mindre ständiga signalfel. Pålitigheten den sträckan måste vara ganska långt under standard. Nu senast var det dock en kontaktledning som var nedriven och Tvärbanan stod still i fem (!) dagar. Löjligt!

Bussarna har en tendens att fungera ganska bra på den sträckan skulle jag säga - men som andra påpekat det tar ungefär 30 minuter att gå från Abrahamsberg.
 

RickardG

Medlem
Alltid är det något som strular... är det inte köer och olyckor i trafiken så är det nedriven kontaktledning, signalfel, vagnfel eller nåt annat spännande.
 
Toppen