Senaste nytt

Är det mycket bråk på SJs tåg just nu??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Glenn E

Medlem
Ett allvarligt ämne så jag vill vara saklig.

Jag har läst att om bråk och att tåg blivit plundrade nyligen.
Detta för att SJ har ställt upp för att transportera migranter som har tagit sig upp genom Europa nyligen.

Jag undrar hur allvarligt det är eller om det är rykten.

Jag skulle åkt tåg från Malmö till Göteborg imorgon men jag bokade av och flyger istället.
Detta för att jag inte känner mig bekväm med situationen.
Är min känsla fel?

Jag ber om ursäkt för om jag upprör någon med min fråga men kanske någon som åker tåg regelbundet kan berätta om allt är som det ska.
 
A

Aurora

Guest
Källa på det?

En till polisförhör efter bråk på SJ-tåg - Nyheter | SVT.se

Personalen ombord på ett SJ-tåg larmade polisen i Jönköping om att det var stökigt bland passagerare och personalen hade för avsikt att avvisa flera personer från tåget vid stationen i Nässjö. Tåget kom från Malmö och var på väg mot Stockholm för vidare färd mot Haparanda. Ombord på tåget fanns ett par hundra utländska medborgare och bland dem var det flera som, enligt personalen var stökiga.


– Tågpersonalen berättade för oss att det var flera flyktingar som betedde sig aggressivt, berättar Mikael Ene vid polisen i Jönköping.


SJ-källa: Flyktingarna plundrade tåget | Fria Tider
 

Nemo

Medlem
En till polisförhör efter bråk på SJ-tåg - Nyheter | SVT.se

Personalen ombord på ett SJ-tåg larmade polisen i Jönköping om att det var stökigt bland passagerare och personalen hade för avsikt att avvisa flera personer från tåget vid stationen i Nässjö. Tåget kom från Malmö och var på väg mot Stockholm för vidare färd mot Haparanda. Ombord på tåget fanns ett par hundra utländska medborgare och bland dem var det flera som, enligt personalen var stökiga.


– Tågpersonalen berättade för oss att det var flera flyktingar som betedde sig aggressivt, berättar Mikael Ene vid polisen i Jönköping.


SJ-källa: Flyktingarna plundrade tåget | Fria Tider

Källkritik, källkritik.
"Fria Tider är en svenskspråkig nättidning som intar en kritisk inställning till svensk invandringspolitik. Den är fristående men har i ideologiskt hänseende ansetts stå nära partiet Sverigedemokraterna och särskilt dess ungdomsförbund SDU."
Fria Tider – Wikipedia

Det är ibland stökigt på tåg. Öresundstågen har problem och det hade de långt innan det kom flyktingar ombord. På SJ är det ibland överförfriskade svenskar som slängs av tåget. Använd inte bc.se till att sprida hatisk propaganda, tack.
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen