Senaste nytt

Bonusresa till Australien med US Dividend Miles

En kollega som undrar: vet någon vilka *A med bra F som reser till Australien?
Det ska vara möjligt att boka för US miles samt resa Nordamerika-Europa-Asien-Australien-Nordamerika. På rak arm sa jag SQ, men tror de bokas typ EWR - SIN - SYD och då blir det ju inte så mycket förutom att man får flyga en av de längsta flighter i världen på över 18 timmar.
Tror dock målet är att kunna göra resan med max 8 timmars segment. Är det möjligt på en sån rutt?
 

Dr. Miles

Expert
Du kan inte boka Singapore Airlines First class på 388, 77W plan med US Dividend Miles.
Så enda flygbolag som du kan flyga med till Australien i First class är, THAI.

Du kan självklart flyga till/från Bangkok med andra Star Alliance flygbolag som har First class(Air China, ANA, Asiana, Lufthansa, SWISS och United)

EDIT: United flyger till Australien och har First class. Men jag avråder startkt...
 
Man kan väl undvika UA genom att flyga till Europa och ta en stopover där och sen flyga till BKK för vidarefärd till Australien. Om man nu vill besöka även New Zeeland, finns det några low cost bolag för att upptäcka down there?
 

palmen

Moderator
Man kan väl undvika UA genom att flyga till Europa och ta en stopover där och sen flyga till BKK för vidarefärd till Australien. Om man nu vill besöka även New Zeeland, finns det några low cost bolag för att upptäcka down there?

Virgin Blue hade lågpris när jag var där senast, dom har bytt namn till Virgin Australia verkar det som.
Inte alltid dom var billigare än Qantas inrikes dock, så det är värt att jämföra båda priserna.

Sen finns väl JetStar också som alternativ
http://www.jetstar.com/au/en/home
 
Last edited:

Elsson

Medlem
EWR-SIN med SQ har ingen F.

Som AHO skriver så är nog THAI bästa alternativet till Australien och det brukar finns bra tillgänglighet på F Award BKK-SYD.

JFK-NRT-BKK-SYD med NH/TG/TG är mitt tips.
 

Elsson

Medlem
Man kan väl undvika UA genom att flyga till Europa och ta en stopover där och sen flyga till BKK för vidarefärd till Australien. Om man nu vill besöka även New Zeeland, finns det några low cost bolag för att upptäcka down there?

Tillgängligheten på F Awards över Atlanten är dålig på LH och LX om man inte vill vänta till 2 veckor innan avresa då det verkar släppas mer platser så det kanske blir UA ändå.

Tror att trots US generösa routing regler kan vara över gränsen att routa Nordamerika-Europa-Asien-Australien.

EK och LAN flyger fifth freedom flighter mellan Australien och NZ och brukar ha bra priser.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
JFK-NRT-BKK-SYD med NH/TG/TG är mitt tips.

Om du inte bokar din bonusresa inom 2 veckor från avresedatum finns det nästan ingen chans att få ANA F award mellan New York och Tokyo.

Angående resa mellan Auckland och Sydney finns det Aerolineas Argentinas också.
Om ni vill boka t/r, så är det nästan alltid billigare att börja resa från Auckland än från Sydney.
 
JFK-NRT-BKK-SYD med NH/TG/TG är mitt tips.
Går det möjligen göra så:

JFK-(SEA)-ICN(stopover)-NRT-BKK-SYD ? Man vill gärna stoppa in HKG och SIN med mindre än 24 timmar men då kan routingen bli helt galet med HKG.

Bokar man med mindre än 2 veckor då tillkommer ju $75 avgift också.

Nu försöker jag ju värva en person till US som jag kan köra share och transfer miles med som kan ta 3 andra med(familjen).
 

Elsson

Medlem
Går det möjligen göra så:

JFK-(SEA)-ICN(stopover)-NRT-BKK-SYD ? Man vill gärna stoppa in HKG och SIN med mindre än 24 timmar men då kan routingen bli helt galet med HKG.

Det bör kunna funka. Har bara flugit OZ i F mellan PVG-ICN (ca 2 tim) men det var en kanon flight så det är ett mycket bra alternativ till NH.

Kan man få det att funka med OZ ena vägen och NH andra vägen så har man en kanon resa.
 

Elsson

Medlem
Går det möjligen göra så:

JFK-(SEA)-ICN(stopover)-NRT-BKK-SYD ? Man vill gärna stoppa in HKG och SIN med mindre än 24 timmar men då kan routingen bli helt galet med HKG.

Tror inte OZ har F på SEA-ICN så du får flyga via LAX.

HKG borde gå att lägga in om man kan tänka sig ett segment i C, NYC-LAX-ICN-HKG-BKK-SYD (ICN-HKG i C).
 
Toppen