Senaste nytt

SAS avslutar linjen mellan Houston och Stavanger och förstärker utbudet till New York

Kimmen00

Medlem
Det eneste jeg synes er uklart fra @Kimmen00 er hvorfor han ringer Amex-bestillings-senteret i stedet for å ringe til SAS kundesenter? Det virker litt unødvendig tungvindt, men mulig jeg har misforstått noe jeg og :)

Jag har ju ringt sas kundcenter 4 (!!) ggr.
1, otrevlig tjej som menade att "du har ju en ombokning Chicago-cph" och tyckte jag borde vara nöjd med det. Hon kunde bara boka SAS och tyvärr hittade hon ingen sas-linje från IAH (hallå jag vet, ni lade ju ner den?)
2, trevligare kille som påpekade att "tyvärr kan vi inte göra mer då det är en amex 2-4-1 du måste ringa amex, jag är låst här". När jag frågade om vad som skulle hända om "jag bara lät bokningen vara och sen åker till IAH, vad händer när vi ska åka hem den 2/11 och linjen är avslutad?". Då fick jag svar att de skulle boka om isf 24 timmar innan..
3, en annan trevlig kille som dessutom började leta runt flighter etc men inte fick ihop och även han rekommenderadeTallin.
4, ringde Tallin, trevlig tjej som letade upp Lufthansa flight 441 kl 16:10 ut från IAH och sen vidare till ARN från FRA. Dock tillkom då 1500 kr per person för fuelcharge.Jag var INTE nöjd över det men vågar man chansa på att vänta och de biljetterna försvinner? Hon bokade dem. Kul att åka 380 igen iof, var 3 år sen.
5, ringde SAS kundtjänst igen och beklagade och bittrade över bemötande, ombokning etc. Jag tog upp att det är oacceptabelt att jag måste betala för att de har lagt ner linjen och det var en trevlig grabb som rekommenderade claim till costumer service för stålarna (ngt jag ändå tänkt göra). Jag gnällde om flighter etc men han kunde inte hitta ngn annan som de "fick boka..


Alla 4 på sas var dessutom helt ovetande att linjen var nedlagd och killen som pratade om claim tyckte att jag skulle "skicka med det där mailet där det stod att linjen lagts ner". Jag påpekade syrligt att det kunde de läsa på er egen hemsida istället då SAS gått ut med detta.. Märkligt.
 
Jag har ju ringt sas kundcenter 4 (!!) ggr.
1, otrevlig tjej som menade att "du har ju en ombokning Chicago-cph" och tyckte jag borde vara nöjd med det. Hon kunde bara boka SAS och tyvärr hittade hon ingen sas-linje från IAH (hallå jag vet, ni lade ju ner den?)
2, trevligare kille som påpekade att "tyvärr kan vi inte göra mer då det är en amex 2-4-1 du måste ringa amex, jag är låst här". När jag frågade om vad som skulle hända om "jag bara lät bokningen vara och sen åker till IAH, vad händer när vi ska åka hem den 2/11 och linjen är avslutad?". Då fick jag svar att de skulle boka om isf 24 timmar innan..
3, en annan trevlig kille som dessutom började leta runt flighter etc men inte fick ihop och även han rekommenderadeTallin.
4, ringde Tallin, trevlig tjej som letade upp Lufthansa flight 441 kl 16:10 ut från IAH och sen vidare till ARN från FRA. Dock tillkom då 1500 kr per person för fuelcharge.Jag var INTE nöjd över det men vågar man chansa på att vänta och de biljetterna försvinner? Hon bokade dem. Kul att åka 380 igen iof, var 3 år sen.
5, ringde SAS kundtjänst igen och beklagade och bittrade över bemötande, ombokning etc. Jag tog upp att det är oacceptabelt att jag måste betala för att de har lagt ner linjen och det var en trevlig grabb som rekommenderade claim till costumer service för stålarna (ngt jag ändå tänkt göra). Jag gnällde om flighter etc men han kunde inte hitta ngn annan som de "fick boka..


Alla 4 på sas var dessutom helt ovetande att linjen var nedlagd och killen som pratade om claim tyckte att jag skulle "skicka med det där mailet där det stod att linjen lagts ner". Jag påpekade syrligt att det kunde de läsa på er egen hemsida istället då SAS gått ut med detta.. Märkligt.
Prövat Guldsupporten?
 
A

Aurora

Guest
Bare send screenshot av alt m navnene på de så man får luket ut de som ikke evner å gjøre jobben sin :)
 

AABack2ARN

Medlem
Det är trams att de inte kan boka om till UA. På deras egen sida SASalesInfo står tydligt att det finns ett reprotectionavtal med UA mellan Houston och SAS Gateway inklusive mappningen mellan SAS bokningsklasser och Uniteds. Det framgår även att detta gäller I-klass.

Däremot framgår inte vad man ska göra om det inte finns I-klass (eller rätt mappningsklass för revenue-biljetter).

Jag tror helt enkelt att ni kanske varit lite för ivriga med att begära ombokning. Om någon vecka har säkert röran lagt sig och SAS vet hur man skall hantera situationen. Men jag skulle nog själv agerat på samma sätt ;)
 

Kimmen00

Medlem
Det är trams att de inte kan boka om till UA. På deras egen sida SASalesInfo står tydligt att det finns ett reprotectionavtal med UA mellan Houston och SAS Gateway inklusive mappningen mellan SAS bokningsklasser och Uniteds. Det framgår även att detta gäller I-klass.

Däremot framgår inte vad man ska göra om det inte finns I-klass (eller rätt mappningsklass för revenue-biljetter).

Jag tror helt enkelt att ni kanske varit lite för ivriga med att begära ombokning. Om någon vecka har säkert röran lagt sig och SAS vet hur man skall hantera situationen. Men jag skulle nog själv agerat på samma sätt ;)

Ja, jag är mkt väl medveten om att jag var lite het på gröten.. men det fanns några anledningar till varför jag kände brådskan.
Dels fanns det ju nu 4 st C-klass Award på Lufthansa som mycket väl kunde vara borta om jag väntade någon vecka.
Dessutom kunde ju SAS få för sig att boka in oss på en rutten UA flight med 8 timmars overlay i Chicago.. och ännu värre placera oss i grisklass ;)
Economy inrikes i USA vet vi ju alla suger ordentligt. Går väl än 1-2 timmars flight men det är över fyra och en halv timme mellan IAH-ORD så det undviker jag om möjligt med inrikesflyg. Ilandsproblem jag vet.
Jag är även fullt medveten om att självklart kan sas boka om med UA, har skett många ggr då jag flyger 5-10 ggr om året till/inom USA.
Största problemet idag väl inkompetensen/oförståelsen hos SAS Kundtjänst.
 
Toppen