Senaste nytt

Söker Bangkok > Sydney med Star Alliance runt den 20:e oktober

BakPackarn

Medlem
Varifrån vill du börja din resa?
Bangkok
  • Var är din destination?
    Sydney
  • När vill/behöver du resa ut?
    Måste vara i sydney senast runt 21-22 oktober
  • Hur många personer som skall resa?
    2 vuxna
  • I vilken kabinklass?
    Billigast klass som ger eurobonuspoäng
  • Vad är din budget? (per person)
    hade hoppats på max 4,000 per person, men om det finns något för upp mot 5,000 som ger saftiga poäng så kan det vara värt det.
    Alternatived är att köra billigaste (Air Asia via Kayak.com) utan poäng för 1,800 kr..
    Untitled.jpg
    Thai Airways får jag mest Eurobonus värde för, korrekt?
    thai.jpg
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Biljettpris
    • Antalet av poäng man kommer att tjäna
    • Lounge access, då jag är EB Gold medlem, hur funkar lounge access i Royal Orchid lounger?
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
    Kan absolut tänka mig mellanlanda i kuala lumpur eller singapore för extrapoäng eller billigare resa, samt att jag vill upptäcka deras lounger :rolleyes:
 

BakPackarn

Medlem
Upptäckte precis att Thai airways biljetten ovan är bokningsklass W, alltså noll poängintjäning på den.

Någon som kan föreslå *A rutt via tex singapore, kuala lumpur eller liknande?

Kan även tänka mig ta en lång omväg om det blir billigare eller genererar mer poäng :)
 

agehall

Medlem
Du får gärna uppdatera trådtiteln - det är inte tillåtet med förkortningar i dessa!

I övrigt känns det som att det blir svårt att komma undan billigare.
 

ACervin

Medlem
Man skall ju försöka undvika att betala för poäng. Här verkar prisskillnaden alldeles för stor. Jag förstår att du vill använda lounge access. Om det är värt ca 1400 kr per person i merkostnad beror väl helt på din personliga budget. Kuala Lumpur lounger i mina ögon är inte så mycket att hänga i julgranen, har förstås inte hängt i alla där men i mina ögon är den flygplatsen inte värd en omväg. Speciellt inte om man börjar på Changi.
 

BakPackarn

Medlem
Du får gärna uppdatera trådtiteln - det är inte tillåtet med förkortningar i dessa!

I övrigt känns det som att det blir svårt att komma undan billigare.

Ajdå, den regeln hade jag missat, skall tänka på detta hädanefter. Tack för svar :)

För 4625 SEK så får du Thai-flighten i bokningsklass Q vilket ger 100% poängintjäning (4700 poäng antar jag) till EB.

Detta var precis den typ av tips jag var ute efter, tack!

Man skall ju försöka undvika att betala för poäng. Här verkar prisskillnaden alldeles för stor. Jag förstår att du vill använda lounge access. Om det är värt ca 1400 kr per person i merkostnad beror väl helt på din personliga budget. Kuala Lumpur lounger i mina ögon är inte så mycket att hänga i julgranen, har förstås inte hängt i alla där men i mina ögon är den flygplatsen inte värd en omväg. Speciellt inte om man börjar på Changi.

Grymt svar, detta hjälpte mycket i min övervägan! Just loungefrågan för mig som nybörjare vägde stort, så vi tar ett billigt direktflyg i 1,500-2,000 klassen då.

Stort tack för er snabba input! mycket värdefullt för oss, och kunde inte känna oss mer nöjda med valet :D
 
Toppen