Senaste nytt

Award resa sol och bad vilken destination?

Jennie77

Medlem
Hej,

Jag planerar sommarens semester 2016 med man och 2 barn (40, 11, 5) år....

Vi vill sola bada, ha det lugnt och skönt.

Jag har rest och shoppat mig till ca 500 000 Eurobonus poäng och har 2 giltiga American Express brev.

Vi vill längre bort än Europa! Vi vill passa på att uppleva ett riktigt härligt resmål.

Varifrån vill du börja din resa? Norden
Var är din destination ? (Söderhavet, Maldiverna, Bali, Karibien, Östafrikas kust mm)?
När vill du resa? Vi vill åka i Juli och vara tillbaka i Augusti någon gång. (2016)
Hur länge vill du vara borta? 2-3 veckor
Hur många personer som skall resa? 4
I Vilken kabinklass? Business eller högre
Vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
Vad är din budget? max 45 000 för flyg + 50 000 för boende
Vad är viktigast för dig? Bra flyg, flygtider samt bra boende för barnen och oss vuxna:oops:
Vill du stanna någon annanstans utöver destinationen? Nej (bara om det krävs vid uppdelning av resan)

Övrigt Jag vet att det ska vara svårt att få 4 stolar samtidigt. Men har hört att det ibland dyker upp 2 x 2 bokningsbara platser i Förstaklass och businessclass på samma plan.

Hoppas ni kan hjälpa mig lite/ Jennie
 
F

FCT

Guest
Hej,

Jag planerar sommarens semester 2016 med man och 2 barn (40, 11, 5) år....

Vi vill sola bada, ha det lugnt och skönt.

Jag har rest och shoppat mig till ca 500 000 Eurobonus poäng och har 2 giltiga American Express brev.

Vi vill längre bort än Europa! Vi vill passa på att uppleva ett riktigt härligt resmål.

Varifrån vill du börja din resa? Norden
Var är din destination ? (Söderhavet, Maldiverna, Bali, Karibien, Östafrikas kust mm)?
När vill du resa? Vi vill åka i Juli och vara tillbaka i Augusti någon gång. (2016)
Hur länge vill du vara borta? 2-3 veckor
Hur många personer som skall resa? 4
I Vilken kabinklass? Business eller högre
Vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
Vad är din budget? max 45 000 för flyg + 50 000 för boende
Vad är viktigast för dig? Bra flyg, flygtider samt bra boende för barnen och oss vuxna:oops:
Vill du stanna någon annanstans utöver destinationen? Nej (bara om det krävs vid uppdelning av resan)

Övrigt Jag vet att det ska vara svårt att få 4 stolar samtidigt. Men har hört att det ibland dyker upp 2 x 2 bokningsbara platser i Förstaklass och businessclass på samma plan.

Hoppas ni kan hjälpa mig lite/ Jennie
Tolkar det som du vill använda dina poäng och 2-4-1 vouchers. Med så mycket poäng kommer ni i princip var som helst! :)
Här är guide hur du söker platser:
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
[Tips] Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Jennie77

Medlem
Ja nu är det dags för min första Award resa:)

Jag har mest rest i jobbet och sedan semestrat I Europa eller Thailand osv. Nu behöver jag först lite råd angående att hitta en härlig sommardestination.
Jag ska gå igenom dina länkar angående att söka resor! Bra tips.
 

Johanna

Medlem
Jag skrattade lite åt att du skrev ut åldern på din man (gissar jag). Man vet aldrig, han hade kanske kunnat åka på ungdomsbiljett :)
 
F

FCT

Guest
Var beredd på att ägna flera timmar att leta. Ha ett excelblad öppet vid sidan av och skriv in alla intressanta flighter du hittar.
Man får vara beredd på att vara flexibel samt ha tid och tålamod! :)
 

GillBates

Medlem
Hej @Jennie77 och välkommen till Businessclass :)
Jag bokade en awardresa för hela familjen, med USDM för ett par år sedan. Det var lite småbökigt att hitta stolar till alla, så ibland fick vi sprida oss två och två i olika klasser (en gång var vi tre i F och en i C och på hemvägen var vi alla fyra i F på Thai).
Resan vi gjorde såg då ut såhär: GOT-FRA-ICN-NRT(stopover)-TPE-MNL-BKK-FRA-GOT (Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014 | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor). Nu kan jag inte reglerna för EB-award, så du får väl stryka valda delar ur vår rutt, men Filippinerna kan ju iaf vara ett alternativ för sol och bad. Manilla går ju dessutom att nå från många städer i Asien. Lycka till!
 
Last edited:

RickardG

Medlem
Jag har nyligen bokat till Hawaii, två vuxna och tre barn, och använde 2st Amex vouchers samt betalade en biljett för tredje personen. Vi försökte pricka in så många segment som möjligt i Business och valde SAS över Atlanten för att hålla nere kostnaderna (SAS debiterar inte bränsletillägg för bonusbiljetter så det är många sköna tusenlappar som kan sparas!)
Vi flyger Stockholm-Chicago-San Francisco-Honolulu och samma väg tillbaka, med tre dagars stopp på tillbakavägen i San Francisco.
 
Toppen