Senaste nytt

Flying Blue Miles Calculator ...

rvarttinen

Medlem
Den Milage Calculator som finns på Flying Blues hemsida har nämnts några gånger i några trådar. Men, för att göra det lättare att hittade den så finns den här: Flying Blue - The frequent flyer programme of AIR FRANCE and KLM

... visade sig vara rätt så praktisk. Dock jag har bara lyckats kolla en sträcka i taget. T.ex. en resa till Barcelona från Stockholm skulle då göras med två beräkningar; ARN -> CDG och CDG -> BCN om du valt Air France. Men med lite summerande så får du fram poängintjäningen och kan sedan jämföra Economy vs Business, etc.

Intressant notering: det går att ange datum; påverkar resedatum poängberäkningen i vissa fall?
 

rvarttinen

Medlem
Ok - jag missade en grej. Det går visst att att ange start- och slutdestinationer. Det finns ett fält för "Via" så det går att ange hela resvägen och få den totala poäng (miles) intjäningen beräknad.
 

Pho

Medlem
När man tar avancerad sökning så kan man ju också lägga in en via destination, så ARN -> BCN via CDG funkar ju att söka på.

Jag hade trott att datum delen var för att samma sökformulär ju kan användas till att få fram miles som behövs för upgrade eller award också...
 

Pho

Medlem
Jag hade trott att datum delen var för att samma sökformulär ju kan användas till att få fram miles som behövs för upgrade eller award också...

Nu har jag testat på några kommande resor och kan inte se att datumet har någon betydelse och inte heller om man använder det för awards...
 
Toppen