Senaste nytt

Fyra A3 legs innan nyår

lnixon

Medlem
Det här har ni säkert redan avhandlat under min frånvaro, men vad har ni för planer för att bibehålla A3G?

Jag har kollat lite grann på att routa nån av mina intraeuropeiska resor via Aten för att få ihop de fyra legs som (väl?) krävs, men det har alltid lett till en overnight i Aten, vilket inte känns så lockande.
 

NyfikenGrau

Medlem
Nyår? Jag trodde alla hade 24/11 som slutdatum pga systemomställningen de gjorde för ett tag sedan?

Annars medhåll, svårt att få till 4 legs utan övernattning. Nu har jag dock fått en ursäkt och kommer förmodligen ta Thessaloniki eller Heraklion t.o.r. från TXL för drygt 2000 kr - för att just besöka Aten. Man kan se att hotellpriserna sjunkit rejält...
 

palmen

Moderator
Utan övernattning blir det väldigt svårt att få till detta i och med att flighten från Arlanda landar ca 17 i Aten och sen dessutom hinna göra 3 flighter till med Aegean samma dygn.

Något som kan vara värt att titta på är om du ska till London. Det går att flyga ARN-ATH-LHR med Aegean för under 1000 kronor många, måste dock bokas via online-resebyrå mig veterligen. Med 4 upgrade vouchers så kan man dessutom sitta i business på alla flighterna om man har tur.
 
Aeagans flygschema hittar du här: http://en.aegeanair.com/files/1/Content/Uploads/A3W14_15Timetable.pdf. Jag vågar nästan påstå att det är omöjligt att få in 4 segment utan en övernattning någonstans om resan ska utgå/ankomma till Stockholm/Köpenhamn. ITA Matrix lämpar sig mycket väl för att hitta alternativ (med övernattning):

ITA.png


Detta tycker jag är ganska prisvärt och dessutom är det över en helg (utresa lördagen den 21:e november och hemresa söndagen den 22:e november):

ITAresult.png


Det är ju lågsäsong i Grekland under den här tiden så det är lätt att hitta prisvärda hotellövernattningar. Givetvis kan du söka på andra städer än de som jag sökte på, men försök att begränsa antalet städer i varje sökning till max 10 stycken åt gången, annars ökar risken att man får en timeout i sökningen.
 
Last edited:

tomle

Medlem
Aeagans flygschema hittar du här: http://en.aegeanair.com/files/1/Content/Uploads/A3W14_15Timetable.pdf. Jag vågar nästan påstå att det är omöjligt att få in 4 segment utan en övernattning någonstans om resan ska utgå/ankomma till Stockholm/Köpenhamn. ITA Matrix lämpar sig mycket väl för att hitta alternativ (med övernattning):

Visa bifogad bild 40498

Detta tycker jag är ganska prisvärt och dessutom är det över en helg (utresa lördagen den 21:e november och hemresa söndagen den 22:e november):

Visa bifogad bild 40499

Det är ju lågsäsong i Grekland under den här tiden så det är lätt att hitta prisvärda hotellövernattningar. Givetvis kan du söka på andra städer än de som jag sökte på, men försök att begränsa antalet städer i varje sökning till max 10 stycken åt gången, annars ökar risken att man får en timeout i sökningen.
Dock så behöver man ju fixa flyg antingen till CPH eller från ARN eftersom det är en open jaw :p
 
Toppen