Senaste nytt

Fråga angående val av plats i Thai första klass

Impendill

Medlem
Hej!

Jag har lyckats boka 3 segment av 4 i första klass med Thai Airways på resa till Australien i vinter.
På Thais hemsida kan jag ta fram bokningen och välja platser, men till min besvikelse så finns det inte platser bredvid varandra för mig och min sambo på 2 av flygen.

Så här ser seatmap ut:

Skärmavbild 2015-08-23 kl. 20.12.14.png
Skärmavbild 2015-08-23 kl. 20.12.38.png


Jag försökte att ringa Thai i Stockholm för att få hjälp med att sitta bredvid varandra, dock fick jag ingen hjälp då.
Jag undrar om det kan vara så att man kan ringa till Thai i Bangkok och få hjälp med problemet?
Är platserna verkligen bokade eller är de blockade på något sätt?

Har ni några förslag på hur man kan göra för att få sitta bredvid varandra ?
I värsta fall kanske man kan be någon om att få byta plats när det väl är dags?

Bild nr 2. är BKK-CDG A380. Jag är lite förvånad över att 3F är upptagen. Väljer man den platsen eller är har någon automatiskt blivit placerad där?
Jag vet, omöjliga frågor att svara på men jag tänker att man kanske kan byta om personen hellre vill ha fönsterplats.
I-landsproblem som behövs en lösning på.

Kan någon se hur det ser ut i Expert-flyer?
 

jumbooze

Medlem
Det finns en del Thai F kabiner där 1 A & K faktiskt fungerar för att sitta tillsammans men jag kommer inte ihåg vilken/vilka det var.
 

EBGGOT

Medlem
Hej!

Jag har lyckats boka 3 segment av 4 i första klass med Thai Airways på resa till Australien i vinter.
På Thais hemsida kan jag ta fram bokningen och välja platser, men till min besvikelse så finns det inte platser bredvid varandra för mig och min sambo på 2 av flygen.

Så här ser seatmap ut:

Visa bifogad bild 40452 Visa bifogad bild 40453

Jag försökte att ringa Thai i Stockholm för att få hjälp med att sitta bredvid varandra, dock fick jag ingen hjälp då.
Jag undrar om det kan vara så att man kan ringa till Thai i Bangkok och få hjälp med problemet?
Är platserna verkligen bokade eller är de blockade på något sätt?

Har ni några förslag på hur man kan göra för att få sitta bredvid varandra ?
I värsta fall kanske man kan be någon om att få byta plats när det väl är dags?

Bild nr 2. är BKK-CDG A380. Jag är lite förvånad över att 3F är upptagen. Väljer man den platsen eller är har någon automatiskt blivit placerad där?
Jag vet, omöjliga frågor att svara på men jag tänker att man kanske kan byta om personen hellre vill ha fönsterplats.
I-landsproblem som behövs en lösning på.

Kan någon se hur det ser ut i Expert-flyer?

Maila thai England och be om hjälp, det brukar kunna fixa det mest. Sen brukar CC fixa sista minuten problem ombord. Jag har alltid fått sitta med min partner trots att boarding korten har sagt annat det x gånger det hänt ... Det brukar lösa sig helt enkelt ...
 

perhording

Medlem
Jag hade samma problem. Kollade på expertflyer.com och såg där att ett par platser var "blocked" och inte "occupied". Mailade reservation@thaiairways.se och frågade om de kunde ändra detta. Fick svar inom ett par dagar att de hade ändrat och placerat oss på två mittplatser bredvid varandra. Vad är det för datum och flight nr? Kan kolla på expertflyer om du vill.
 

Impendill

Medlem
Tack så mycket för informationen!
På telefon kunde de inte hjälpa mig när jag ringde Stockholm.
Ska jag prova att maila någon annanstans eller vad tror ni?
 

Per N

Medlem
Jag hade motsatt problem, var seatad tillsammans med min fru men vid incheckningen så hade våra platser blivit ändrade. Ändrad seating på Thai har hänt mig vi flera tillfällen så det är ingen garanti att man får sitta tillsammans. Bra att vara förberedd på att det även kan bli så.
 

Impendill

Medlem
Jag hade motsatt problem, var seatad tillsammans med min fru men vid incheckningen så hade våra platser blivit ändrade. Ändrad seating på Thai har hänt mig vi flera tillfällen så det är ingen garanti att man får sitta tillsammans. Bra att vara förberedd på att det även kan bli så.

Hur gick det sen? Fick ni sitta tillsammans när ni väl kom ombord?
 
Toppen