Senaste nytt

BC medlemmar här har ni en utmaning, 10 000 EB extra points

Kära BC-medlemmar,

Jag ger er nu möjligheten till att hjälpa mig med en sak, till den som kommer med den billigaste lösningen får 10 000 EB extra points alternativt 500 kr.

Resa mellan 1 oktober-15 feb, kan i stort settt närsom då jag är student och kan vara flexibel.

Mål: Jag ska nå 25 000 baspoäng så jag får EBG. (Har SAS Amex Elite) Jag vill inte köpa ett på marknadsplatsen utan flyga ihop poängen.

Plats för avresor: Göteborg
Destinationer: Spelar ingen roll, helst inte med övernattning då det kommer tillkomma kostnader för hotell isf och detta ska bli så billigt som möjligt.

Just det, det ska tilläggas att för att få priset (poäng eller cash) så ska resorna kosta under 10 000 kr.

Kom med förslag. :)
 

Thornado

Medlem
Detta är väldigt okonkret, så jag räknar inte med att vinna något pris, men billigaste alternativet är troligtvis att vänta på nästa tillfälle med Now or Never- eller Friends&Family-kampanj och köra tre resor till HKG (eller två HKG och en EWR). Borde gå på ca 9000 totalt.

Det andra alternativet, som dock är lite mer osäkert, är att boka 10 resor t.o.r inom Europa (återigen vid kampanj, eller om det går att få nog billigt på ungdomsbiljett), och sen köra OT på dessa.
 

bnr

Medlem
Tror att bästa strategin är att vänta på Now or Never med long haul-destinationer.
Svårt med konkreta exempel nu dock eftersom nästkommande veckors destinationer ej är kända.

Förhoppningsvis kan du få tre t/r för ~3333 SEK styck, frågan är hur din avreseort påverkar priset.
 
Detta är väldigt okonkret, så jag räknar inte med att vinna något pris, men billigaste alternativet är troligtvis att vänta på nästa tillfälle med Now or Never- eller Friends&Family-kampanj och köra tre resor till HKG (eller två HKG och en EWR). Borde gå på ca 9000 totalt.

Det andra alternativet, som dock är lite mer osäkert, är att boka 10 resor t.o.r inom Europa (återigen vid kampanj, eller om det går att få nog billigt på ungdomsbiljett), och sen köra OT på dessa.


Alternativ 1: Har jag funderat över , exempelvis med kampanjen igår att boka T/R till Shanghai för 3K vilket ger ca 10 000 poäng per väg.

Alternativ 2: Tror det kommer att hamna över min budget, tyvärr...
 
Tror att bästa strategin är att vänta på Now or Never med long haul-destinationer.
Svårt med konkreta exempel nu dock eftersom nästkommande veckors destinationer ej är kända.

Förhoppningsvis kan du få tre t/r för ~3333 SEK styck, frågan är hur din avreseort påverkar priset.

Avresere orten borde inte påverka så mycket i värsta fall så köper jag ungdomsbiljett till ARL för 330 kr och kopplar ihop med bokningen bara...
 

tomle

Medlem
Ut på fredag, hem på söndag men går nog att göra med vändande plan, HKG är en smidig flygplats.
Bokade första gången de kom upp på Now or never (kommer inte ihåg exakt när) men kanske i början av juni?
 
Toppen