Senaste nytt

SAS gör inte längre platsförfrågning för Eurobonusplats hos andra bolag

Traveller

Medlem
Då har det kommit ytterligare försämringar hos SAS.

Jag har försökt boka en Eurobonusresa med SAS för resa över helgen innan jul. Det finns ingen plats med något annat bolag än Air China (inte så kul) eller Thai (trånga business stolar och samma som i premium economy på BKK-ARN) och dessa vill jag inte åka med. I alla tider har SAS gjort platsförfrågningar hos de övriga Star alliance bolagen, senast för min del så var det bara 3 månader sedan. NU har tre personer på deras kundtjänst sagt till mig att man inte längre gör detta och det sedan en period av 12 månader tillbaka. Den första av dom sa glatt, och skickade mail om att förfrågan skulle ske men efter några minuter kom det ännu ett som sa att det kan man inte göra längre. Inte ens för oss som är Pandion.

Vad är det som händer med SAS och Eurobonus. Det här känns ju helt vansinnigt!
 

Dr. Miles

Expert
Menar du att partnerflygbolags flight har ingen ledig awardplats och du vill att SAS agenten skickar "request" att släppa mer awardplatser till partnerflygbolag?
 

Traveller

Medlem
Menar du att partnerflygbolags flight har ingen ledig awardplats och du vill att SAS agenten skickar "request" att släppa mer awardplatser till partnerflygbolag?
Precis, det finns inga *alliance platser i systemet. Då har SAS alltid kunnat ställa en platsförfrågan för att kunna få till en sådan. Numera är det alltså slut med detta.
 

FFlash

Medlem
Jag vet inte riktigt om det här är en försämring om det överhuvudtaget inte fanns mycket folk som hade förstått från början att det är möjligt att fråga om sådana "hidden extra platser".
Eller så har jag förstått fel...
 
F

FCT

Guest
Helt riktigt och rätt. Det är bättre att ge dessa perks till statusmedlemmar i egna programmet. Hur hade du som
Pandion reagerat om en cornflakesguld från ett annat program tagit awardplatsen på SAS som du ville boka?
 
Toppen