Enligt
@Senator s tidigare analys är en stor del av passagerare är avtalskunder, så prisskillnaden som vi vanliga människor ser är kanske inte relevant för avtalskunder.
Dessutom, beroende på hur mycket företag betalar/debiterar för tiden, kanske 6.000 SEK är inget att bry sig om ifall man kan korta ner restiden.
Tid är pengar.
Att vi spekulerar vad avtalskunder erhåller för rabatt är ju ren spekulation.
Bättre att titta på det utifrån en individ som betalar det som står på resp sida och att individen är på semester då tar vi bort faktorer så som "betald-tid".
Det som finns kvar att avgöra vad en person väljer blir ju då budget för den person som vill resa Y, C eller F samt tiden till destinationen om dom är beredda på att ha en längre flight eller inte.
Jag flyger aldrig C eller F i tjänsten av policy skäl.
Argumentet angående poängintjäning kan i vissa fall också kännas lite krystat eftersom sparar du pengar och väljer lägga det på en ny biljett i Y, C eller F så kan ändå totalt få samma mängd poäng.
Som vi ser i tråden är alla resenärer och deras resmönster olika, därav inget rätt eller fel mer att individen måste avgöra sin egen outcome.