Senaste nytt

Flygpriser till Nordkorea

hencjo

Ny medlem
Jag är också på. Det vore helfett att besöka Nordkorea. 15 600;- med Korea Konsult från Peking.

- Kanske i samband med test av SK997/SK998 till Shanghai?
 

Gnopps

Medlem
Jag är också på. Det vore helfett att besöka Nordkorea. 15 600;- med Korea Konsult från Peking.

- Kanske i samband med test av SK997/SK998 till Shanghai?
Frågan med en kinesisk resebyrå dock är vilket språk guidningen blir i Nordkorea, kan vara mindre kul om nordkoreanen bara pratar kinesiska.
 

hencjo

Ny medlem
Frågan med en kinesisk resebyrå dock är vilket språk guidningen blir i Nordkorea, kan vara mindre kul om nordkoreanen bara pratar kinesiska.

Absolut. Men som jag förstått det är "Korea Konsult" är nordiskt och arrangerar resor för oss här i norden. (Korrigera mig om jag har fel...)
 

Ligern

Medlem
Här har ni en till som följer med. Har en vän som var där för inte allt för länge sedan. Bodde ensamma på ett hotell med över 40 våningar. Hade hela tiden en guide (säkerhetspolis) som var med dem och UD varnade dem innan för att deras hotellrum med mera skulle vara avlyssnade. Helt enkelt en drömsemester.
 

Caspian

Medlem
Besökte DPRK (d.v.s. Nordkorea) för tre år sedan. Flög med Air Koryo PEK - FNJ - PEK i en gammal IL62 i C klass. Biljetten köptes i PEK för ca. EUR 400. Det var en minst sagt obeskrivlig upplevelse.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har gjort min hjärngymnastik idag. :)

Min plan är att flyga till Pyongyang flygplats utan att komma in i landet(om det är möjligt).

Tidtabell

2
JS162
Kuwait 1400 - Pyongyang 0500+1

1,3,5
CA122
Pyongyang 17.20 Beijing 18.15
Boeing 737



1,3,5
CA121
Beijing 12.55 - Pyongyang 16.00
Boeing 737

1
JS161
Pyongyang 1800 - Kuwait 0110+1


KWI-PEK T/R
Fare basis: YEE3M
Pris: 566 KWD (ca 12.800 SEK) x 1.05 + skatter i ekonomiklass T/R
MPM: 4.639 miles
Routing: Kuwait-(JS)-Pyongyang-(CA)-Peking (MPM + 5%)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Då har man hela 12 timmar att spendera på Pyongyang flygplats ditvägen!
Jag vet dock inte om Pyongyangs MCT(Minimum Connection Time). Hoppas 2 timmar räcker vid retur.
 

Dr. Miles

Expert
Enligt TIMATIC här kan man inte ha transit utan visum där. Synd.

TIMATIC skrev:
National Sweden (SE)
Transit Korea (Dem. People's Rep. of) (KP)
Destination China (People's Rep.) (CN)

ALSO CHECK DESTINATION INFORMATION BELOW

Korea (Dem. People's Rep. of) (KP)

Visa required.

TWOV (Transit Without Visa):
- There are no TWOV facilities available in Korea (Dem. People's Rep.).
 
Toppen