Senaste nytt

Ny inredning i SAS long haul-maskiner

fredrik996

Medlem
Nu finns det ju dessutom drivvis av Eco och Plus stolar ledigt så varför inte köra en eller 2 A340 med Eco Plus till turist destinationer eller i charter åt arrangörer? fast kanske blir för specifikt för SAS?
 
A

Aurora

Guest
Nu finns det ju dessutom drivvis av Eco och Plus stolar ledigt så varför inte köra en eller 2 A340 med Eco Plus till turist destinationer eller i charter åt arrangörer? fast kanske blir för specifikt för SAS?

Tror det blir for tung kost for enkelte brukere av forumet her - de sliter jo allerede med at A340, A330, A330E og A350 er forskjellige fly og dermed har forskjellige cabin layouts... ;) Skal man plutselig ha TO cabin layouts på én flytype ville det nok blitt for meget.
 

palmen

Moderator
Tror det blir for tung kost for enkelte brukere av forumet her - de sliter jo allerede med at A340, A330, A330E og A350 er forskjellige fly og dermed har forskjellige cabin layouts... ;) Skal man plutselig ha TO cabin layouts på én flytype ville det nok blitt for meget.
SAS har ju redan 2 olika kabinlayouter på A340, plus att man även har det inhyrda planet som har en tredje layout ;)
 

jumbooze

Medlem
Är det någon som har hört något om när planeringen säger att flyg till NRT ska uppgraderas? Nya rutter Lax/Mia/hkg lär väl prioriteras så då får pvg/pek/nrt hamna längst bak i priokön eller ?
 

palmen

Moderator
Är det någon som har hört något om när planeringen säger att flyg till NRT ska uppgraderas? Nya rutter Lax/Mia/hkg lär väl prioriteras så då får pvg/pek/nrt hamna längst bak i priokön eller ?
Jag skulle gissa på att de 4 nya planen (A330E) sätts in på ARN-HKG och ARN-LAX (med slingning till ORD och EWR). Miami flygs nog med "gammal" A330 (en av de som frigörs från ARN).
Har inte riktigt koll på hur de slingar USA och Asien-destinationerna från CPH, men den nya kabinen lär dyka upp lite sporadiskt på alla destinationerna skulle jag gissa på.
 
Har inte riktigt koll på hur de slingar USA och Asien-destinationerna från CPH, men den nya kabinen lär dyka upp lite sporadiskt på alla destinationerna skulle jag gissa på.

Den normala slingan är CPH-SFO-CPH-NRT-CPH-PVG-CPH, som de kan slinga på 4 plan. Övriga destinationer kan hanteras på 24 timmar, men det roteras rätt friskt bland A340 (förutom LAN-maskinen) så att det är inte så att samma 4 plan alltid hanterar SFO/NRT/PVG-slingan, det verkar finnas ett rätt rejält mått av slump involverad överlag vilken maskin man hamnar i. Tror i vilket fall att det krävs minst 4 uppgraderade kabiner innan nån A340- destination kan vara rimligtvis säker för nya kabinen.
 

Harnos

Medlem
Åker CPH - SFO i början på november, ser ut att bli med ny kabin på 340.
Untitled.jpg
 
Last edited:

starlight

Medlem
Jag tänker mig att det säljs flera business-säten på längre rutter då sovkomfort etc spelar mer roll då, varför det är begripligt att det finns olika layouter.
 
Toppen