fredrik996
Medlem
Nu finns det ju dessutom drivvis av Eco och Plus stolar ledigt så varför inte köra en eller 2 A340 med Eco Plus till turist destinationer eller i charter åt arrangörer? fast kanske blir för specifikt för SAS?
Nu finns det ju dessutom drivvis av Eco och Plus stolar ledigt så varför inte köra en eller 2 A340 med Eco Plus till turist destinationer eller i charter åt arrangörer? fast kanske blir för specifikt för SAS?
SAS har ju redan 2 olika kabinlayouter på A340, plus att man även har det inhyrda planet som har en tredje layoutTror det blir for tung kost for enkelte brukere av forumet her - de sliter jo allerede med at A340, A330, A330E og A350 er forskjellige fly og dermed har forskjellige cabin layouts... Skal man plutselig ha TO cabin layouts på én flytype ville det nok blitt for meget.
Med andra ord kanske de lärt sig hur jobbigt det blir när de tvingas till sent byte av plan?SAS har ju redan 2 olika kabinlayouter på A340, plus att man även har det inhyrda planet som har en tredje layout
Jag skulle gissa på att de 4 nya planen (A330E) sätts in på ARN-HKG och ARN-LAX (med slingning till ORD och EWR). Miami flygs nog med "gammal" A330 (en av de som frigörs från ARN).Är det någon som har hört något om när planeringen säger att flyg till NRT ska uppgraderas? Nya rutter Lax/Mia/hkg lär väl prioriteras så då får pvg/pek/nrt hamna längst bak i priokön eller ?
Har inte riktigt koll på hur de slingar USA och Asien-destinationerna från CPH, men den nya kabinen lär dyka upp lite sporadiskt på alla destinationerna skulle jag gissa på.