Senaste nytt

MTR Express får leverans av ytterligare tågset och utökar till full kapacitet

BusinessClass

Redaktör
Med start denna vecka ökar MTR Express till full kapacitet på sträckan Stockholm-Göteborg och kör från idag med 90 avgångar per vecka. Ökningen har skett gradvis sedan starten 21 mars alltefter fler tågset levererats från fabriken i Schweiz. Den nya tidtabellen innebär åtta turer i vardera riktning på vardagar. Även på lördagar och söndagar finns det avgångar,…
 

011430121

Medlem
Tycker det har varit väldigt tyst runt MTR Express drog igång, någon som har siffror i form av beläggning på linjen, samt vad har de för marknadsandel. Ser ut som de satsar mera på Göteborgsmarkaden med fler morgonavgångar från Göteborg samt flera avgångar till Göteborg på eftermiddagen.
Personligen har jag glömt MTR när jag har kollat förbindelse till BC träffen i Göteborg den 22 augusti.
Deras VD var ju aktiv här på BC i samband med invigningen.
 

Johan Söör

Ny medlem
Hej!

Hoppas du testar oss en annan gång istället. Och när du väl åkt - ge gärna mig eller någon kollega feedback på vad vi kan fortsätta utveckla.

Jag förstår att många är nyfikna, men i nuläget publicerar vi inga siffror på beläggning eller marknadsandel på Stockholm-Göteborg, lika lite som SJ eller flygbolag gör det för en enskild rutt. Vad vi publicerat hittills gäller vår kundnöjdhet (stadigt över 90%) och vår punktlighet som konstant varit minst 10 procentenheter högre än SJ:s snabbtåg på samma rutt. Vi har också Sveriges billigaste fullt flexibla biljett, som är upp till 60% billigare än konkurrerande alternativ på sträckan beroende på när man bokar.

Vänliga hälsningar,

Johan Söör
VD MTR Express
 

011430121

Medlem
Hej!

Hoppas du testar oss en annan gång istället. Och när du väl åkt - ge gärna mig eller någon kollega feedback på vad vi kan fortsätta utveckla.

Jag förstår att många är nyfikna, men i nuläget publicerar vi inga siffror på beläggning eller marknadsandel på Stockholm-Göteborg, lika lite som SJ eller flygbolag gör det för en enskild rutt. Vad vi publicerat hittills gäller vår kundnöjdhet (stadigt över 90%) och vår punktlighet som konstant varit minst 10 procentenheter högre än SJ:s snabbtåg på samma rutt. Vi har också Sveriges billigaste fullt flexibla biljett, som är upp till 60% billigare än konkurrerande alternativ på sträckan beroende på när man bokar.

Vänliga hälsningar,

Johan Söör
VD MTR Express
Tack Johan för svaren, givetvis skall jag kolla Er som alternativ vid resor till Göteborg! Nu är Ni i mitt minne.
 

olo

Medlem
Vi har också Sveriges billigaste fullt flexibla biljett, som är upp till 60% billigare än konkurrerande alternativ på sträckan beroende på när man bokar.

mtrexpress.se skrev:
PLUS
Biljetten för dig som vill ha allt vi har att erbjuda. Friheten att boka av precis när du vill. Gratis kaffe, te och vatten som serveras vid din sittplats under hela din resa. Vi bjuder även på en måltid som serveras vid din sittplats.

Jag har tittat på dessa Plus-biljetter, flera gånger, men aldrig bokat. Mycket för att jag har uppfattat av andra som har testat (både via recension här och kollegor) att måltiden som serveras är för liten för att det skall vara intressant. Dessutom har samtliga haft synpunkter på att ett enklare kaffe serveras till resenärer i Plus, än i cafét där det erbjuds Nespresso.
@Johan Söör : Är det här något som ni avser att förändra/förbättra?
 

Johan Söör

Ny medlem
Jag har tittat på dessa Plus-biljetter, flera gånger, men aldrig bokat. Mycket för att jag har uppfattat av andra som har testat (både via recension här och kollegor) att måltiden som serveras är för liten för att det skall vara intressant. Dessutom har samtliga haft synpunkter på att ett enklare kaffe serveras till resenärer i Plus, än i cafét där det erbjuds Nespresso.
@Johan Söör : Är det här något som ni avser att förändra/förbättra?

Hej! Redan i våras tog vi till oss feedbacken och utökade måltiden för PLUS-biljetterna. Om man som PLUS-kund vill ha Nespresso-kaffe istället ingår det självklart också. I SJ:s motsvarighet till PLUS, förstaklass, ingår frukost men en måltid övriga tider kostar 145 kronor. Hos oss ingår måltid alltid i PLUS-biljetten.
 

olo

Medlem
Hej! Redan i våras tog vi till oss feedbacken och utökade måltiden för PLUS-biljetterna. Om man som PLUS-kund vill ha Nespresso-kaffe istället ingår det självklart också. I SJ:s motsvarighet till PLUS, förstaklass, ingår frukost men en måltid övriga tider kostar 145 kronor. Hos oss ingår måltid alltid i PLUS-biljetten.
Tack för svaret! Jag tycker personligen att det är en stor fördel att middagen är inkluderad i biljettpriset! Kanske blir något att testa under hösten.
Finns det en meny publicerad eller vad är det exempelvis som är "dagens rätt"? Serveras en kall eller varm måltid?
 

Johan Söör

Ny medlem
Hej! Rätterna varierar men det är en kall måltid. Vår meny har tagits fram tillsammans med krögaren Pontus Frithiof och vi har som ambition att erbjuda den bästa maten på inrikesresande, jämfört med flygbolagen och SJ. Vi avser lägga upp menyerna på hemsidan, tack för synpunkten.
 
  • Gilla
Reactions: olo
Toppen