Senaste nytt

Stockholm - Sydney Januari 2016

@SmoothOperator Det kommer upp en rapport från flygningen någon gång ikväll! Här är en bild om du är nyfiken: IMG_0569.JPG
 
Jag har nu hittat business class till Sydney för cirka 27000kr enligt ITA Matrix. (En kombination av Swiss, Singapore Airlines, Thai och Austrian Airlines) Nästa steg är att försöka boka detta...
Enligt följande tråd Varför säljer ingen resebyrå biljetten jag hittar på ITA matrix sidan? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor så är det inte alltid smärtfritt...

Varken Kayak, Orbitz eller Expedia får fram samma biljett...Är det p.g.a av married segments?

Hipmunk fick däremot fram samma hemresan. Men ditresan så tog den fram med Cathay Pacific (från Hong Kong till Sydney), trots att jag valde Star Alliance...

Någon rekommendation på en resebyrå som man skulle kunna kontakta för att boka ITA Matrix biljetten?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har nu hittat business class till Sydney för cirka 27000kr enligt ITA Matrix. (En kombination av Swiss, Singapore Airlines, Thai och Austrian Airlines) Nästa steg är att försöka boka detta...
Enligt följande tråd Varför säljer ingen resebyrå biljetten jag hittar på ITA matrix sidan? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor så är det inte alltid smärtfritt...

Varken Kayak, Orbitz eller Expedia får fram samma biljett...Är det p.g.a av married segments?

Hipmunk fick däremot fram samma hemresan. Men ditresan så tog den fram med Cathay Pacific (från Hong Kong till Sydney), trots att jag valde Star Alliance...

Någon rekommendation på en resebyrå som man skulle kunna kontakta för att boka ITA Matrix biljetten?

Austrian Airlines och SWISS kör Married Segments därför går det inte att lita på resultat från ITA Matrix.
Mer om Married segments kan du läsa här:
Flygbolagen som har Married segment | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Gött! Hur bokade du och vad kostade det?
Jag tänkte först boka genom Austrian airlines dealen till Sydney. De tänkta flygen som jag hittade under helgen hade försvunnit i morse. Orkade inte fortsätta letandet längre. För ett par tusen extra så bokade jag direkt på Singapore Airlines hemsida istället. Nu hinner jag fira nyår i Sydney samt så kan även min vän ta samma flyg:) Jag betalade 29tsek.
 
Precis hemkommen från Australien. Jag har inte mycket att jämföra med men att flyga business class med Singapore Airlines var en helt fantastiskt upplevelse! Man önskade att resan aldrig skulle ta slut!:) Tack vare BC och forumet med dess påverkan så fick jag njuta av detta samt så har jag nu uppnått guld nivån hos SAS :)
 
Hej! Har flugit med Singapore airlines via Frankfurt! Planet som går på kvällen! Utmärkt och allt var top noch! Flög till sia i economy premium och resten med economy! Skillnad stolar och utrymme plus komfort. Tittade in i bussniess Class, såg sådär ut, dvs SAS nya kabin är 100 gånger bättre.


FLÖG TILL SYDNEY
 
Toppen