Senaste nytt

Thomas Cook (charter) indfører RoyalClass "Business"

pep

Medlem
Charterbranchen går i offensiven. Et frisk eksempel er Thomas Cook der nu indfører RoyalClass som måske er et produkt der nok udfordrer Norwegians nye "business"-class. Man kan rejse CPH-Phuket retur for under 10000 DKK. Set på
Spies med business til Thailand – Take Off – Frokostnyheder til rejse-, hotel- og turistbranchen

Spies med business til Thailand....??
Thomas Cook Airlines bruger de kommende måneder et trecifret millionbeløb på at udskifte interiøret på fem af selskabets Airbus A330. Det første er klar i december, og skal bringe ca. 4.500 Spies-gæster til Phuket.

De får nye, ergonomiske sæder med over fire centimeter ekstra benplads og 8,9 tommers touch-skærm i stoleryggen foran. På SunClass er der plads til 274, mens 49 får plads på RoyalClass i ekstra store lædersæder med 15 cm. ekstra benplads, benstøtte og borde i armlænet.

RoyalClass er svar på ruteflyenes Business Class eller Premium Economy. Her er drikkevarer inkluderet, der serveres en tre-retters menu med frit valg mellem to varme retter, morgenmad, aviser og ugeblade.

”På flyet med afgang den 16. december kan man købe en returbillet på RoyalClass for lidt under 10.000 kr. – samme dag koster en tilsvarende billet hos et ruteflyselskab over 7.000 kr. mere”, siger kommunikationschef Torben Andersen fra Spies.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

trskial

Medlem
Jag väcker tråden till liv då Thomas Cook har uppgraderat en kärra vad jag vet om. Sambon och jag flyger till Rhodos med Ving och Thomas Cook nu i Juli och vi flyger med deras uppgraderade modell med personlig skärm i alla sätena (A330-300).

Jag har sökt och sökt men inte direkt funnit på google vilken kärra det är som är uppgraderad för Ving Norge och Ving Sverige. Efter att ha ägnat stor tid åt att söka så har jag kanske kommit fram till att det kan vara OY-VKH som kan vara uppgraderad, då den kör Oslo-Rhodos med Ving.

Är det någon mer erfaren än mig som kan finna mer information om vilka kärror för Ving Norge och Ving Sverige som är uppgraderade i nuläget? Det jag vet med mig är att följande maskiner i Thomas Cook flotta flyger för Ving Norge och Ving Sverige men inte vilken som är uppgraderad.

OY-VKI (A330-300)
OY-VKG (A330-300)
OY-VKH (A330-300)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

malmokalle

Medlem
Åkte med denna kärra till Phuket i Royal Class i januari. Sorry, men ha inte för stora förväntningar. Stolen är inte bekväm, mycket tunn "stoppning. Benplats är dock OK. Service, nja. "Business Class" är ett ord som inte hör hemma i detta sammanhang. Men, till Rhodos kan du nog härda ut!;)
 

Alexander P

Medlem
Jag väcker tråden till liv då Thomas Cook har uppgraderat en kärra vad jag vet om. Sambon och jag flyger till Rhodos med Ving och Thomas Cook nu i Juli och vi flyger med deras uppgraderade modell med personlig skärm i alla sätena (A330-300).

Jag har sökt och sökt men inte direkt funnit på google vilken kärra det är som är uppgraderad för Ving Norge och Ving Sverige. Efter att ha ägnat stor tid åt att söka så har jag kanske kommit fram till att det kan vara OY-VKH som kan vara uppgraderad, då den kör Oslo-Rhodos med Ving.

Är det någon mer erfaren än mig som kan finna mer information om vilka kärror för Ving Norge och Ving Sverige som är uppgraderade i nuläget? Det jag vet med mig är att följande maskiner i Thomas Cook flotta flyger för Ving Norge och Ving Sverige men inte vilken som är uppgraderad.

OY-VKI (A330-300)
OY-VKG (A330-300)
OY-VKH (A330-300)

Såg man vid bokningen om man skulle resa med ett uppgraderat plan? Enligt Ving ska TCS A333 kärror uppgraderas till att varje säte ska ha en 9 tums skärm.
 

trskial

Medlem
Såg man vid bokningen om man skulle resa med ett uppgraderat plan? Enligt Ving ska TCS A333 kärror uppgraderas till att varje säte ska ha en 9 tums skärm.

Ja, man såg på airshopen.no när vi skulle boka sittplatser då gjorde man en "mouseover" på sittplatserna och det stod "egen skärm i sätet framför"
 

trskial

Medlem
Fick flyga OY-VKI från Oslo till Rhodos den 26 Juli med Ving Norge och Thomas Cook och ja, det var med en uppgraderad modell som jag nästan trodde. Väldigt smidigt, filmer, musik, dokumentärer och lite annat.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    57,3 KB · Visningar: 3 243
  • image.jpg
    image.jpg
    70,4 KB · Visningar: 839
  • image.jpg
    image.jpg
    53,3 KB · Visningar: 894
  • image.jpg
    image.jpg
    78,2 KB · Visningar: 837
  • image.jpg
    image.jpg
    53,9 KB · Visningar: 1 913
  • image.jpg
    image.jpg
    51,9 KB · Visningar: 2 752

trskial

Medlem
Sunclass har Ving på sina resor till Dominikanska Republiken om jag inte minns fel. Dit flyger dom med Thomas Cook A330-300 och med någon utav dessa

OY-VKI
OY-VKG
OY-VKH

Jag kan säga det att det är ingen skillnad på benplats vare sig du sitter i den bakre kabinen eller främre som vi gjorde, både på utresa och hemresa (7A &7C). Bokar du Sun Class så blir du placerad allra längst fram i kabinen med 10 cm extra benutrymme.

Vi flög OY-VKI ner till Rhodos och hem med OY-VKH. Förra året i September flög jag med OY-VKG till Antalya från Oslo och den såg då ut så här. Vi satt på rad 17 med fönsterplats.

Långt svar för en kort fråga:)

Däremot, flyger du deras A330-200 och bokar Royal Class då sitter du i den främre kabinen med skinnsäten och extra benplats. Flyger du deras A330-300, samma benplats på vid alla säten förutom vid nödutgångar och längst fram i kabinen.

När jag ska flyga till Grekland eller Turkiet med Ving, då flyger jag från Oslo eller Arlanda pga flygrädsla. Kan bara flyga deras A330-300. Trots att det går direktflyg från där jag bor, Tromsö till Turkiet och Grekland så flyger jag till Oslo eller Arlanda. Klarar inte av att flyga SAS B737-800 från Tromsö till Antalya.
 

Attachments

  • 1391652_10201536802574719_928952796_n.jpg
    1391652_10201536802574719_928952796_n.jpg
    76,4 KB · Visningar: 2 238
Last edited:

Alexander P

Medlem
Fick flyga OY-VKI från Oslo till Rhodos den 26 Juli med Ving Norge och Thomas Cook och ja, det var med en uppgraderad modell som jag nästan trodde. Väldigt smidigt, filmer, musik, dokumentärer och lite annat.

Jaha? Jag flög med OY-VKI till Palma den 25 juli och kabin var inte uppgraderad...:) Hem flög jag med OY-VKG den 8 Augusti som inte heller var uppgraderad. OY-VKH är väl den enda av TCAS Airbus A330-343or som är uppgraderad?;)
 

trskial

Medlem
Jaha? Jag flög med OY-VKI till Palma den 25 juli och kabin var inte uppgraderad...:) Hem flög jag med OY-VKG den 8 Augusti som inte heller var uppgraderad. OY-VKH är väl den enda av TCAS Airbus A330-343or som är uppgraderad?;)

OY-VKI från Oslo till Rhodos den 26 Juli med tv-skärmar vid varje säte. Bilderna ovan är från OY-VKI, tagna 26 Juli 2015.

10 Augusti flög jag hem från Rhodos med OY-VKH som också var uppgraderad med skärmar vid varje säte.
 
Toppen